۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81790650
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی فاز سوم كمربند سبز شهر كرمان آغاز  شد

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان از آغاز عملیات اجرایی فاز سوم كمربند سبز شهر كرمان به طول 12 كیلومتر از امروز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان پارك ها و فضای سبز شهرداری كرمان افزود: فاز نخست كمربند سبز شهر كرمان به طول هفت كیلومتر و فاز دوم این طرح به طول پنج كیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی بیان كرد: تا پایان سال جاری 24 كیلومتر كمربند سبز شهری در كرمان احداث می شود.
وی خاطرنشان كرد: فاز نخست این طرح توسط شهرداری كرمان و فازهای بعدی توسط بخش خصوصی اجرایی شده است.
معاون امور عمرانی استاندار كرمان نیز گفت: با افتتاح دو فاز از كمربند سبز شهری در كرمان، سرانه فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر از 14 متر به 19 متر افزایش یافته است.
ابوالقاسم سیف الهی افزود: كرمان استانی كویری و با كیفیت پایین در آب است اما همواره تلاش شده آب مورد نیاز درختان تامین شود.
وی گفت: بخشی از آب های زیر سطحی شهر كرمان پس از تصفیه برای آبیاری درختان كمربند سبز مورد استفاده قرار می گیرند.
وی افزود: اجرای این طرح از حاشیه نشینی و گسترش بی رویه شهر جلوگیری می كند.
معاون عمرانی استاندار كرمان بیان كرد: بیش از 95 درصد حاشیه نشینی در كرمان با همكاری مسوولان قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی متوقف شده است.
وی گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با حاشیه نشینی بازآفرینی حاشیه شهرها نیز در دست انجام است.
سیف الهی افزود: كمربند سبز شهری در كرمان در مجموع 70 كیلومتر است كه بخشی از آن به باغ ها و فضاهای كشاورزی مردم منتهی می شود.
فرماندار كرمان نیز گفت: 31 نقطه شهر كرمان با مجموع وسعت هزار و 531 هكتار در هجمه تغییر كاربری یا تصرف اراضی دولتی قرار گرفته بود.
محمدعلی توحیدی افزود: تاكنون 400 هكتار از اراضی دولتی تصرفی از دست متصرفان خارج شده است.
وی بیان كرد: همچنین 600 هكتار از اراضی كشاورزی تغییر كاربری یافته نیز به وضعیت سابق خود بازگشته اند.
وی گفت: در مجموع بیش از یكهزار و 200 هكتار از اراضی دولتی تصرف یا اراضی كشاورزی تغییر كاربری یافته استان كرمان از دست متصرفان خارج شده است.
فرماندار كرمان افزود: اقدام كرمان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی در كشور كم نظیر است.
معصومه ابتكار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز پنجشنبه وارد كرمان شد.
شركت در نشست كارگروه احیای تالاب جازموریان و گرد و غبار، نشست مدیریت بحران آب استان كرمان، نشست با مسوولان قضایی، نشست خبری با اهالی رسانه و بررسی چندین تفاهم نامه كاری از دیگر برنامه های سفر یك روزه معاون رئیس جمهوری به كرمان است.
7440/3028