۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81790593
T T
۰ نفر

جوان: شهركرد در پاسداشت 2400شهيد استان

۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱
کد خبر: 81790593
جوان: شهركرد در پاسداشت 2400شهيد استان

تهران- ايرنا- روزنامه جوان در شماره روز پنجشنبه شانزدهم مهر مي نويسد: كنگره بزرگداشت سرداران و 2 هزار و 400 شهيد استان چهارمحال و بختياري ديروز با پيام رهبر معظم انقلاب گشايش يافت. در اين كنگره سردار محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به سخنراني پرداختند.

اين روزنامه در تيتر يك به انتشار سخنان مقام معظم رهبري در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از خانواده‌هاي آنان و همچنين خانواده‌هاي شهداي اين نيرو پرداخت.
روزنامه جوان با درج عنوان نشر ايران رسماً فرانكفورتي ها را تحريم كرد، نوشت: روز گذشته جلسه معاون فرهنگي وزير ارشاد با جمعي از تشكل‌هاي نشر به يك جمع‌بندي مشخص رسيد؛ اينكه ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت شركت نخواهد كرد. در اين جلسه تصميم گرفته شد كه نمايشگاه كتاب فرانكفورت از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران رسماً تحريم و تا ساعاتي بعد موضع رسمي اين وزارتخانه در اين زمينه اطلاع‌رساني شود.
اين روزنامه با انتخاب موضوع «گفتند تو خيلي برجام را جدي گرفته اي» ، مي نويسد: مباحث مربوط به برجام و گزارش كميسيون ويژه برجام و به تبع آن طرح دوفوريتي كه تبديل به طرح يك فوريتي شد را بايد مهم‌ترين خبر رسانه‌ها در هفته جاري دانست كه حواشي فراواني را هم با خود به همراه داشته است. يكي از مهم‌ترين حواشي به‌وجود آمده، كناره‌گيري برخي از اعضاي كميسيون ويژه برجام از كميسيون و بيانيه دادن عليه گزارشي بود كه كميسيون بيش از 170 ساعت روي آن كار كرده بود، حال عليرضا زاكاني رئيس كميسيون برجام در گفت‌وگو با تسنيم ناگفته‌هايي از نحوه شكل‌گيري كميسيون متبوعش و همچنين پشت پرده‌هاي سياسي عليه اين كميسيون ارائه كرده كه در ادامه به بخش‌‌هايي از آن اشاره مي‌شود. زاكاني افزود: آقاي قشقاوي يك بار تماس گرفتند و به شوخي گفتند كه تو خيلي موضوع را جدي گرفته‌اي و مسئله برجام حل شده است ولي من پاسخ دادم نه اينگونه نيست و كار بسيار جدي است.
روزنامه جوان سرمقاله خود را با عنوان «منطق تقويت بنيه دفاعي كشور» به قلم يدالله جواني منتشر كرد.همچنين اين روزنامه در صفحه ي نخست به بررسي عنوان هاي «راهنما به راست چرخش به چپ»، «روسيه با موشك 1500كيلومتري تروريست ها را هدف قرار داد شليك خزري مسكو به داعش» و «سردار نقدي: دولت درددل توليدكنندگان را هم بشنود نشست و برخاست با خارجي ها مشكل اقتصاد را حل نمي كند» پرداخت.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9362**1755

سرخط اخبار پژوهش