۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81789117
T T
۰ نفر

«برزخ» در تپه قلایچی بوكان

۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81789117
«برزخ» در تپه قلایچی بوكان

مهاباد ـ ایرنا ـ نمایش «برزخ» كاری مشترك از گروه آتروپوس یونان و گروه تئاتر كانی بوكان در تپه باستانی قلایچی بوكان روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نمایش كه كارگردانی آن را رحیم عبدالرحیم زاده و استاماتیس افستاتیو از یونان به صورت مشترك به عهده دارند ، در دو بخش در تپه باستانی قلایچی اجرا شد.
بخش نخست نمایش برزخ داستان سیدوان از منظومه های كهن كردستان را روایت می كند كه در جریان آن پدری در روز عروسی ، سه پسرش را از دست می دهد.
بخش دوم این نمایش داستان 'ار' در اساطیر یونانی را روایت می كند كه در آن سربازی به نام 'ار' پس از جنگ به جهان مردگان می رود.
بخش مشترك نمایش هنرمندان ایرانی و یونانی 'مرگ و گریزناپذیری' و اتصال دو داستان 'سیداون' و 'ار' از دو فرهنگ باستانی ایران و یونان است.
نمایش 'برزخ' در بخش ویژه بین المللی دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز كه از پنجم تا نهم مهرماه امسال برگزار شد ، روی صحنه رفت.
افستاتیو دانش آموخته دانشگاه آتن و استراسبرگ بوده و در كشورهای مختلف اجرا داشته است.
عبدالرحیم زاده نیز دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس بوده و تاكنون كارگردانی 25 نمایش را برعهده داشته است و در جشنواره های متعدد ملی و بین المللی نیز حضور فعال دارد.
علت اجرای این نمایش در تپه باستانی قلایچی همخوانی موضوع نمایش با تاریخ باستانی منطقه است.
ثپه باستانی قلایچی در 20 كیلومتری شرق بوكان و در نزدیكی روستایی به همین نام قرار دارد.
براساس آثار مكشوفه بر جای مانده در این تپه باستانی ، تاریخ آن به دوره حكومت ماناها و حدود 800 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.
شهرستان بوكان به عنوان یكی از قطب های تئاتر استان آذربایجان غربی با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب استان قرار دارد.ك3
7510/3020/1905/ 1650
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ