۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۱
کد خبر: 81788407
T T
۰ نفر
اندونزي براي شناسايي قربانيان منا كارشناسان خود را به عربستان فرستاد

تهران - ايرنا - خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه در گزارشي از رياض اعلام كرد كه دولت اندونزي براي پيگيري جدي تر فاجعه منا و شناسايي دقيق قربانيان و مفقودان، كارشناسان حقوقي و پزشكي به عربستان اعزام كرد.

اين گزارش به نقل از ارشياد هدايت، مقام ارشد اندونزي در امور حج مستقر در مكه اعلام كرد كه جاكارتا بدون توجه به آمار و ارقام اعلام شده از سوي رياض، 11 تن از كارشناسان حقوقي-پزشكي و امنيتي خود را به مكه فرستاد تا درباره واقعيت هاي پنهان حادثه و نيز شناسايي دقيق قربانيان و مفقودان اندونزيايي در آن حادثه تحقيق كنند.
وي در گفت وگو با فرانس پرس گفت كه اين دسته از كارشناسان پزشكي قانوني از سازمان مركزي پليس اندونزي از جمله كارشناسان انگشت نگاري به عنوان پرجمعيت ترين كشور مسلمان جهان سه روز است وارد عربستان شده اند تا آمار دقيق قربانيان آن كشور در منا را كه تا به امروز به 103 كشته و 25 مفقود رسيده، مشخص كنند.
اين گزارش با اشاره با آمار قربانيان يك هزار 112 نفري تا امروز از منابع رسمي20 كشور اسلامي جهان در منا، آمار 769 كشته اعلام شده از سوي دولت رياض را زير سئوال برد و افزود: البته هنوز مشخص نيست آيا كشورهاي ديگري نيز كارشناسان خود را به مكه اعزام كرده، اما گفته شده كه اداره گذرنامه عربستان تاكنون 20 تيم براي انگشت نگاري قربانيان و مجروحان اين حادثه به بيمارستان ها فرستاده است.
آساق**1378**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان