۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81788162
T T
۰ نفر

معاون وزیر ارشاد: تئاتر كشور به ثبات رسیده است

۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81788162
معاون وزیر ارشاد: تئاتر كشور به ثبات رسیده است

همدان- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اكنون تئاتر كشور به ثبات رسیده است و این هنر یكی از ارزشمندترین گنجینه های هنری به شمار می رود.

علی مرادخانی روز سه شنبه در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان همدان افزود: نباید نمایشهای راه یافته به جشنواره تئاتر تنها به دوره برگزاری جشنواره محدود شود بلكه در طول سال در سالنهای مختلف استانها باید از این نمایشها برای عموم مردم استفاده كرد.
وی با بیان اینكه طراوت خوبی در بین كودكان و نوجوانان حاكم است كه این یك فرضت مغتنم به شمار می رود اضافه كرد: باید تلاش كنیم تئاتر كودك و نوجوان در سایر استان های كشور نیز رونق پیدا كند.
مرادخانی از استاندار همدان، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دست اندركاران این جشنواره در استان تقدیر كرد و گفت: این جشنواره در هشت سالن شهر همدان و هشت سالن در شهرستان‌های استان همدان برگزار شد و طبق ارزیابی‌ها بیشترین استقبال كنندگان در همدان متعلق به این دوره از جشنواره است.
وی تصریح كرد: تئاتر گنجینه مهمی است كه باید حفظ و نگهداری شود و امسال استقبال از تئاتر كودك و نوجوان در همدان بسیار مطلوب و قابل تقدیر بود.
مرادخانی تصریح كرد: مركز هنرهای نمایشی باید ضمن حمایت از نمایشهای كودك و نوجوان، زمینه حضور گروه های داخلی را در فضاهای بین المللی فراهم كند.
وی ضمن قدردانی از فعالیتهای مرضیه برومند در عرصه تئاتر با بیان اینكه در سال های اخیر تئاتر عروسكی جایگاه مناسب خود را یافته است افزود: این تئاتر با تلاش های ایشان به ثبات رسیده و امیداوریم روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.
وی عنوان كرد: تئاتر مظهر هنر و استوانه هنری هر كشور به شمار می رود.
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان نهم تا 14 مهرماه در همدان برگزار شد.
7530/6993/1772
۰ نفر