۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81788114
T T
۰ نفر
حاشیه های قرعه كشی لیگ برتر والیبال،نماینده كاله بیرون جلسه ماند

تهران - ایرنا - قرعه كشی بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران با حاشیه هایی برگزار شد كه ماندن نماینده كاله مازندران در بیرون از جلسه از جمله آنان بود.

به گزارش ایرنا، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران در سال 1394 (یادواره 200 شهید والیبال) در یك گروه مقدماتی و با حضور 12 تیم برگزار می شود.
قرعه كشی این رقابت ها امروز (سه شنبه) در فدراسیون والیبال برگزار شد كه نمایندگان 11 تیم سایپا، بانك سرمایه، پیكان، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، ثامن الحجج خراسان، آلومینیوم بندرعباس، متین ورامین، زاهدان، پارس مهر فارس و آرمان اردكان در آن حضور داشتند، اما نماینده كاله در بیرون از سالن قرعه كشی بود.
در ابتدای این جلسه منوچهر پورحسن رییس سازمان لیگ به نماینده كاله گفته بود چون شما مبلغ ورودی را پرداخت نكرده اید، كاله در قرعه كشی شركت نمی كند. نماینده كاله هم برای هماهنگی به بیرون سالن جلسه رفت اما دیگر برنگشت.
این نشست به ریاست محمود افشاردوست دبیركل فدراسیون والیبال برگزار شد و در مدت برگزاری مجوز حضور كاله در رقابت ها نیز صادر شد و قرار شد كاله نیز همانند برخی تیم ها یك چك برای ورودی لیگ برتر به سازمان لیگ بدهد.
در ابتدای این مراسم امیدوار حاتمی رییس كمیته داوران فدراسیون والیبال آخرین قوانین والیبال را برای سرپرستان و سرمربی تیم های لیگ برتری شركت كننده در این مراسم تشریح كرد كه مهمترین آنها به قرار زیر است:
هر تیم می تواند پنج نفر روی نیمكت كادر فنی داشته باشد كه شامل سرمربی، سه مربی و یك فیزیوتراپ خواهد بود.
كارت قرمز بازیكن و كارت قرمز خطای تاخیر،یك رالی محسوب می شود.
هرگونه برخورد بازیكنان با تور بین دو آنتن خطا محسوب می شود اما برخورد تور با بازیكن بر اثر عواملی مانند توپ خطا نیست.
تیم ها می توانند برای هر مسابقه 14 بازیكن معرفی كنند كه حتما باید دو نفر آنان لیبرو باشد. اگر 13 نفر نیز معرفی كنند باید دو نفر لیبرو باشد اما كمتر از 13 نفر ضرورتی برای معرفی لیبرو ندارد.
سپس منوچهر پورحسن رییس سازمان لیگ خلاصه ای از آیین نامه مسابقات را كه در شورای لیگ نیز تصویب شده بود، اعلام كرد كه اهم آنان به قرار زیر است:
تیم هایی كه چك برای تسویه حساب با سازمان لیگ و فدراسیون داده اند، در صورت وصول نشدن چك، از رقابت ها حذف می شوند. چك ها باید تا 29 مهرماه آغاز لیگ وصول شود. علاقه ای نداریم كه تیم های لیگ برتری اضافه شوند و هر تیمی كه تسویه حساب نكند، حذف خواهد شد.
مربیان تیم های لیگ برتری تنها درباره اتفاقات محدوده 18 در 9 متر زمین می توانند اعتراض به ناظر و داور مسابقه داشته باشند، خارج از زمین مسابقه بر عهده سرپرست و باشگاه است.
جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه لیگ برتر با حضور نماینده و ناظر فدراسیون والیبال برگزار می شود و باید نماینده حراست و نماینده نیروی انتظامی در آن شركت داشته باشند. در غیر اینصورت مسابقه برگزار نخواهد شد. تیم ها باید یك نماینده به عنوان سرپرست محلی به ناظر معرفی كنند تا هماهنگی های مورد نیاز در اسرع وقت انجام شود.
سقف تعداد بازیكنان هر تیم 20 نفر است كه تعدادی از آنان بر اساس آیین نامه سازمان لیگ باید از نوجوانان، جوانان و امیدها باشد. در صورت مصدوم شدن یك بازیكن باید نامه كتبی از دكتر نوروزی برای بازیكن جایگزین ارائه شود.
بازیكنان خارجی باید فرم سلامت و مجوز كار داشته باشند و دو هزار دلار حق ورودیه نیز پرداخت شود.
مرحله اول پلی آف با حضور هشت تیم برتر به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود اما در بازی نخست تیمی كه برد و امتیاز كمتری دارد، میزبان است. هفته بعد تیمی كه برد و امتیاز بیشتری دارد میزبان می شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم ، 24 ساعت بعد در همان شهر برگزار خواهد شد.
مرحله دوم پلی آف نیز با حضور چهار تیم برتر به صورت سه برد از پنج مسابقه خواهد بود كه در دو دیدار نخست (سه شنبه و چهار شنبه) تیمی كه برد و امتیاز كمتری دارد، میزبان است. هفته بعد تیمی كه برد و امتیاز بیشتری دارد میزبان دو مسابقه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه می شود و در صورت نیاز به مسابقه پنجم حداكثر 48 ساعت بعد در همان شهر برگزار خواهد شد.
بازیكنان و مربیانی كه براساس احكام انضباطی سال گذشته بدهكار هستند تا تسویه حساب نكنند، كارت بازی آنان صادر نمی شود.
در ادامه این مراسم تیم های پیكان و شهرداری ارومیه كه سال گذشته قهرمان و نایب قهرمان شده بودند، به عنوان تیم های اول و دوم برای قرعه كشی معرفی شدند و سایر تیم های شركت كننده بر اساس قرعه به شرح زیر قرار گرفتند.
1- پیكان، 2- شهرداری ارومیه، 3- متین صالحین ورامین، 4- پارس مهر فارس، 5- زاهدان، 6- شهرداری تبریز، 7- سایپا، 8- كاله مازندران، 9- ثامن الحجج خراسان، 10- آرمان اردكان، 11- بانك سرمایه و 12- آلومینیوم بندرعباس.
ساعت برگزاری دیدارهای لیگ برتر والیبال 17 اعلام شد مگر اینكه با هماهنگی صدا و سیما برای بخش زنده تغییرات ایجاد شود.
همچنین در دور مقدماتی این رقابت ها چهار روز یكشنبه و در دور برگشت سه روز یكشنبه لیگ برتر والیبال پیگیری خواهد شد و روزهای چهارشنبه نیز در همه هفته ها مسابقه انجام می شود.
برنامه هفته نخست لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
چهارشنبه 29 مهرماه (اسم تیم میزبان نخست آمده است):
پیكان تهران - آلومینیوم بندرعباس
شهرداری ارومیه - بانك سرمایه
آرمان اردكان - متین صالحین ورامین
پارس مهر فارس - ثامن الحجج خراسان
كاله مازندران - زاهدان
شهرداری تبریز - سایپا
ورزشی(3)**1379** 1701
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش