اقدامات نظامي روسيه در سوريه سوژه جديد رقباي انتخابات رياست جمهوري آمريكا

وين-ايرنا- روزنامه اشتاندارد چاپ اتريش با اشاره به حملات نظامي روسيه در خاك سوريه نوشت: اين عمليات جدال زيادي رابين رقباي انتخابات رياست جمهوري آمريكا به وجود آورده و خشم برخي از مقامات اين كشور را نيز برانگيخته است.

بر اساس اين گزارش, عمليات نظامي روسيه در خاك سوريه تقريبا بعد از سيل گسترده مهاجرت پناهندگان سوري آغاز شد و به همين دليل است كه طرفداري بشار اسد رييس جمهوري سوريه از پوتين باعث شده كه سناتور تندروي آمريكايي جان مك كين به صراحت از جنگ نيابتي با مسكو صحبت كند.
اين روزنامه يادآور شد: پوتين و اسد منافع و استراتژيك مشترك براي نابودي مخالفان دارند و در صدد بيرون راندن آنها از خاك اين كشور هستند چرا كه باور دارند وجود اين گروه ها به نفع منافع ملي سوريه نيست.
اشتاندارد ادامه داد: مقامات ارشد آمريكايي مسكو را متهم به دخالت نظامي در سوريه كرده و اعلام كرده اند كه اين حملات خطر جنگ هاي داخلي را افزايش مي دهد , ادعايي كه از طرف مسكو رد شده است و اعلام شده كه حملات نظامي روسيه با اجازه حكومت سوريه و رصد كامل منطقه قبل از هر گونه حمله نظامي صورت مي گيرد. با اين وجود به نظر مي رسد كه نظاميان روس مدت زيادي در سوريه خواهند بود و پوتين هم خواهان افزايش قدرت بشار اسد براي نابودي تمام تروريست ها در سوريه است.
هفته گذشته روسيه رسما اعلام كرد كه عمليات هوايي خود را عليه تروريست هاي تكفيري داعش در سوريه آغاز كرده است . دولت‌هاي روسيه و سوريه گفته‌اند كه هدف از اين عمليات هوايي، انهدام توان رزمي سازمان‌هاي 'تروريستي' است.
كد 441**1599

سرخط اخبار جهان