۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81787938
T T
۰ نفر
ظرفیت جابه جایی مسافر قطارهای حومه ای به پنج میلیون نفر افزایش می یابد

مشهد- ایرنا- معاون مسافری راه آهن كشور گفت: ظرفیت جابه جایی مسافر قطارهای حومه ای در كشور از سه میلیون نفر در سال جاری به پنج میلیون افزایش می یابد.

سید محمد راشدی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از قطار حومه ای نیشابور- بینالود و مشهد افزود : پارسال حدود سه میلیون مسافر از طریق قطارهای حومه ای در كشور جابه جا شدند.
وی یادآورشد: براساس برنامه، تا پایان برنامه ششم باید آمار جابه جایی مسافر در بخش قطارهای حومه ای به 20 میلیون نفر افزایش یابد.
راشدی با بیان اینكه توسعه قطارهای حومه ای از سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی است، گفت: هر شهری كه دارای شبكه ریلی باشد برمبنای تقاضای مردم آمادگی راه اندازی قطارهای حومه ای در آن مسیر وجود دارد.
وی با بیان اینكه شروع راه اندازی قطارهای حومه ای از تهران آغاز شده است، افزود: هم اكنون این قطارها در محور شهرهای تهران - كرج - هشتگرد ، تهران - ورامین - پیشوا و تهران - قم اجرا شده و خطوط دوم ، سوم و چهارم نیز در دست انجام است.
راشدی افزود: علاوه بر خراسان رضوی كه در دو محور مشهد- سرخس و مشهد - نیشابور این قطارها فعال شده در استان های خوزستان و آذربایجان شرقی نیز این قطارها فعال هستند.
به گفته وی راه اندازی قطارهای حومه ای در شهرهای بزرگ و كلانشهرها و مناطقی كه مردم ساكن شهرهای كوچك و شاغل در شهرهای بزرگ هستند اولویت وزارت راه و شهرسازی است.
راشدی گفت: در این راستا در خراسان رضوی در مسیرهای دارای خطوط ریلی ،‌قطارهای حومه ای اجرا می شود و در محورهای در دست اجرا نیز همانند مشهد - گلبهار و مشهد - سبزوار با تكمیل خطوط به طور قطع اجرایی خواهد شد.
وی افزود : برای توسعه و راه اندازی قطارهای حومه ای با توجه به شرایط خاص استان خراسان رضوی به هر اندازه كه نیاز باشد آماده ارائه خدمات هستیم.
قطار حومه ای نیشابور- بینالود - مشهد در مسیر مشهد - نیشابور با سرعت 120 كیلومتر در ساعت كه تا 160 كیلومتر نیز قابل افزایش است در مدت یك ساعت و 30 دقیقه طی می كند.
این قطار دارای دو واگن دو طبقه به ارزش 70 میلیارد ریال است و در مجموع با ظرفیت 216 نفر به صورت روزانه در این مسیر رفت و آمد می كند.
1906/1211/ 1257
۰ نفر