۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۰
کد خبر: 81786681
T T
۰ نفر
نماينده سنندج: وزير راه و شهرسازي با جديت تمام به دنبال رفع مشكلات است

سنندج- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير راه و شهرسازي و معاونين او در راستاي رفع مشكلات موجود مرتبط با اين وزارتخانه تلاش جدي دارند و ثابت كرده اند كه دنبال رفع مشكلات هستند.

سالار مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مشكلات حوزه راه و شهرسازي را به دليل گستردگي آن ساختاري و كلان دانست و افزود: بسياري از اين مشكلات به ساختار اين وزارتخانه و به دوران قبل از حضور وزير فعلي بر مي گردد و ربطي به آقاي آخوندي ندارد.
او با بيان اينكه شاهد تلاش و همت وزير و معاونين وي در راستاي رفع مشكلات در وزارت راه و شهرسازي هستيم گفت: مسوولان اين وزارتخانه علاقه مند به رفع مشكلات هستند و تلاش آنها نيز در اين راستا است اما رفع اين مشكلات نياز به تامين اعتبار، جديت و اصلاح ساختار دارد.
او با شاره به اينكه امسال سال آخر مجلس نهم است گفت: به تدريج فضاي كشور و مجلس انتخاباتي مي شود و اگر وزير راه و شهرسازي استيضاح شود اين وزارتخانه بايد توسط سرپرست اداره شود و در نتيجه با ركود مواجه مي شود و تجربه ناخوشايند وزارت علوم تكرار مي شود كه اين وزارتخانه نيز يكسال با سرپرست اداره شد.
او استيضاح را جزو ابزارهاي نظارتي و قانوني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست و افزود: مواردي كه امضا كنندگان استيضاح مطرح كرده اند را نمايندگان از طريق سوال از وزير مطرح مي كنند تا اين مشكلات برطرف شود.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در ادامه خواستار ايجاد اندك تغييراتي در ساختار وزارت راه و شهرسازي شد و از وزير و مجموعه اين وزارتخانه خواست به مطالبات قانوني نمايندگان در ارتباط عزل و نصب ها، حوزه راه روستايي، مسكن و بزرگراه ها توجه جدي داشته باشند.
مرادي تصريح كرد: در صورت اعمال اين تغييرات در وزارت راه و شهرسازي اين وزارتخانه مي تواند موفق باشد.
او فضاي مجلس را عليه آقاي آخوندي ندانست و گفت: وزير راه و شهرسازي به احتمال فراوان در سمت خود ابقا مي شود.
نماينده سنندج همچنين از حضور مستمر معاونين وزارت راه و شهرسازي در استان كردستان به منظور رفع مشكلات اين حوزه به عنوان عملكرد مثبت اين وزارتخانه ياد كرد و گفت: بارها شاهد حضور معاونين حوزه مسكن مهر، توسعه و تجهيز راه ها، راهداري و ساير بخش ها در استان بوده ايم و اين نشان از جديت مسوولان اين وزارتخانه در راستاي رفع مشكلات دارد.
طرح استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي با 13 امضا از سوي هيات رييسه مجلس اعلام وصول شده است.
در متن طرح استيضاح به مواردي همچون نبود برنامه در حمل و نقل ريلي، عدم انجام تعهدات در حوزه راه روستايي، عدم پيگيري و حل مشكلات مسكن مهر، عدم ساماندهي بازار مسكن و عدم حمايت از مسكن محرومان اشاره شده است.
طرح استيضاح عباس آخوندي وزير راه وشهرسازي با 13 امضا از سوي هيات رييسه مجلس اعلام وصول شده و قرار است جلسه استيضاح فردا(سه شنبه) برگزار شود.ك/3
3033/1904
۰ نفر