۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81785187
T T
۰ نفر
مراسم بزرگداشت قربانیان فاجعه منا در شهرری برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ مراسم بزرگداشت قربانیان فاجعه منا از سوی حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمالی پور فرماندار شهرری روز یكشنبه در مصلی بزرگ ری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم باشكوه و معنوی اقشار مختلف مردم از جمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران، روحانیت، دانشجویان، دانش آموزان و جمعی از مسوولان شهرستان ری حضور داشتند.
یكی از مدرسان حوزه علمیه در این مراسم گفت: چهره خبیث آل سعود و بی لیاقتی آنان در اداره مراسم عظیم حج در این فاجعه بیش از گذشته مشخص شد.
حجت الاسلام محمد تقی عبدوس با بیان اینكه مسلمانان حج را از واجبات می دانند و نمی توانند آن را رها كنند افزود: انتظار از مسوولان این است كه در این فاجعه كوتاه نیایند و نگذارند پای مسلمانان از این مكان مقدس كوتاه شود.
وی با بیان اینكه آل سعود در مقابل ایران مستقل، آزاد و حسینی كوتاه آمد و مجبور به تحویل جنازه ها شد افزود: بعد از سخنرانی آتشین رهبر معظم انقلاب برخورد سعودی ها كاملا تغییر كرد.
عبدوس با بیان اینكه نخوت، غرور و خودخواهی سعودی ها مانع از مسوولیت پذیری آنان است گفت: آنان با مسوولان سیاسی و غیرسیاسی ایران از جمله وزیر بهداشت با بی ادبی و بی توجهی برخورد كردند.
وی گفت: سعودی ها باید پاسخگوی جنایت خود باشند و این جنایت در حالی شكل گرفت كه آنان حتی از كمك معمولی و آب رساندن به مهمانان الهی دریغ كرده و حاجیان نیمه جان را در زیر آفتاب سوزان رها كردند.
عبدوس با بیان اینكه بیش از 9 هزار نفر در این فاجعه جان خود را از دست دادند گفت سعودی ها جنایات دیگری نیز بر اجساد مرتكب شده اند و بی مبالاتی آنان از جمله برودت شدیدی كه به بعضی از اجساد داده اند باعث چسبیدن این اجساد به هم و بعضا متلاشی شدن آنان شده است.
وی گفت:استدلال های سعودی ها برای توجیه این فاجعه ساده لوحانه و مسخره است و اینكه گرمای هوا، بی نظمی حجاج و قضا و قدر را عامل فاجعه معرفی می كنند برای هیچ كس پذیرفتنی نیست.
عبدوس با بیان اینكه جایگاه الهی حجاجی كه جان خود را از دست دادند غیرقابل وصف است افزود: اجر این جانباختگان با خدا است و فقط خدا می داند كه آنان چه اجری خواهند داشت.
مراسم گرامیداشت قربانیان فاجعه منا همچنین امروز از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر شهرهای كشور برگزار شد.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسك حج راهی عربستان سعودی شدند.
حدود پنج هزار زائر از كشورهای مختلف از جمله 465 حاجی ایرانی در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.ك/4
6139
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه