۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81785103
T T
۰ نفر

فرار داعشی ها از رقه سوریه

۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81785103
فرار داعشی ها از رقه سوریه

تهران - ایرنا- حملات جنگنده های روسیه به مواضع گروهك داعش در شهر رقه سوریه سبب ایجاد ترس و وحشت در میان تروریست ها شده و آنها را مجبور به فرار از این شهر كرد.

به نوشته روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه در شهر رقه، شروع حملات جنگنده های روسیه باعث ایجاد ترس و وحشت در میان تروریست های داعش شده و آنها مجبور به ترك پایگاه خود شده اند و تروریست ها مجبور به كاهش تعداد خودروهای گشتی در خیابان های شهر به خاطر نگرانی از حملات هوایی روسیه شده اند.
بر اساس این گزارش، حملات هوایی روسیه به پایگاه های نظامی، پایگاه سوختگیری نظامی و فرودگاه «الطبقه»، تروریست ها را مجبور به انتقال خانواده های خود از رقه به سمت شهر موصل عراق كرده است.
پیشتر ستاد مشترك ارتش روسیه نیز با اعلام اینكه افراد مسلح در حال ترك مناطق تحت كنترل خود هستند و وحشت در میان تروریست ها حاكم شده است، افزود: 600 نفر از مزدوران پایگاه خود را ترك كرده و عازم اروپا شده اند.
از سوی دیگر درگیری میان ارتش سوریه و تروریست ها در دیرالزور ادامه پیدا كرد و عناصر داعش در تلاش بودند از فرصت استفاده كرده و در مناطق الرصافه و الصناعه این شهر پیشروی كنند. حملات تا مناطق الرشدیه، العمال و اطراف فرودگاه دیر الزور كشیده شد ولی تروریست ها نتوانستند پیشروی داشته باشند.
وزارت دفاع روسیه سه شنبه هفته گذشته فرمان پرواز حدود 60 فروند جنگنده سوخو برفراز سوریه و بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش را صادر كرد و تاكنون ده ها مركز و موضع تروریست ها بمباران شده است.
در اقدامی دیگر و فقط یك روز بعد از این واقعه، اعلام شد كه 2 ناو جنگی روسیه نیز با یگان هایی از كماندوهای ویژه عملیات حفاظت از تجهیزات و تاسیسات نظامی بویژه برای ماموریت در پایگاه هوایی لاذقیه محل استقرار بمب افكن های روسی و پایگاه طرطوس راهی سوریه شدند.
گروه كشورهای غربی و عربی حامی داعش از 5 سال پیش با راهبرد براندازی، تظاهرات اصلاح طلبانه و آرام مردم سوریه را با تسلیح، تجهیز و اعزام تروریست های تندرو بویژه داعش و جبهه النصره را به سمت درگیری های مسلحانه و كشتار مردم كشاندند.
رسانه های غربی عربی نیز پیشتر مدعی جان باختن غیرنظامیان سوری در حملات هوایی روسیه شده بودند كه «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این كشور آن را رد كرد.
رییس جمهوری روسیه گفت: چنین اخباری قبل از بلند شدن هواپیماهای روسی به آسمان منتشر شده بود.
خاورم**9364**1010
۰ نفر