۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴
کد خبر: 81784968
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: نيازمند انقلاب در فضاي مجازي هستيم

قم- ايرنا- آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد با اشاره به سرانه پايين توليدات محتواي ديني و اسلامي در فضاي مجازي گفت: براي اسلامي سازي فضاي مجازي نيازمند انقلاب در اين عرصه هستيم.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري قم، وي روز يكشنبه در ديدار ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي با بيان اينكه فضاي مجازي همواره مورد بي مهري قرار گرفته است، به كاربردهاي فناوري اطلاعات در زندگي بشر اشاره و اظهار كرد: اين مهم نگاه ويژه مسئولان به اين عرصه را ضروري كرده است.
وي با اشاره به نگاه تجاري حاكم بر فضاي مجازي، دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در اين رابطه را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان بايد اين ديدگاه را اصلاح نموده و نگاه فرهنگي را بيشتر مورد توجه قرار دهند.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه توليدات پايين محتواي اسلامي در فضاي مجازي، ما را تبديل به مصرف كننده توليدات غربي كه خطوط قرمزي در اين رابطه ندارند كرده است خاطرنشان كرد: براي خروج از اين شرايط نيازمند انقلاب در فضاي مجازي هستيم.
وي بسياري از آسيب هاي اجتماعي از جمله طلاق و باندهاي فساد را نتيجه محتواي نامناسب و استفاده ناصحيح از فناوري عنوان كرد و افزود: براي انقلاب در فضاي مجازي نيازمند شهامت، اراده، تصميم و برنامه هستيم.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در اين مسير دشوار تكيه گاه مسئولان هستند خاطرنشان كرد: در راستاي اصلاحات در فضاي مجازي بايد بدون ملاحظات آنچه مصلحت است انجام شود.
وي با بيان اينكه غرب بيش از گزينه هاي نظامي به گزينه هاي فرهنگي دل بسته است افزود: آنها تلاش مي كنند تا از اين طريق در كشور نفوذ كنند.
وي استفاده از افراد متفكر، مستقل و بي طرف در راستاي تصميم گيري و اجرا در فضاي مجازي را مهم برشمرد و تصريح كرد: بايد با اراده قوي آميخته با شجاعت نقاط ضعف و قوت شناسايي شده و نسبت به اسلامي سازي محتوا اقدام شود.
ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي نيز در اين ديدار با اشاره به وظايف و ماموريت هاي اساسي شوراي عالي فضاي مجازي گفت: سياست گذاري هاي اين عرصه بر مبناي رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و در چارچوب اصول نظام اسلامي طراحي و اجرا مي شود.
وي ارتقاي آگاهي هاي عمومي، قانونمند كردن نرم افزارها و استفاده از دانشگاه ها‌ و مراكز آموزش عالي در توليد محتوا براي فضاي مجازي را از جمله مهمترين برنامه هاي اين شورا عنوان و تصريح كرد: حوزه علميه ي قم مي تواند نقش مهمي را در توليد محتواي ديني ايفا كند.
7406/ 6133/1772
۰ نفر