۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81782826
T T
۰ نفر

آرمان: اصلاح‌طلبان عليه فرصت‌طلبان

۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
کد خبر: 81782826
آرمان: اصلاح‌طلبان عليه فرصت‌طلبان

تهران- ايرنا- روزنامه آرمان در شماره شنبه يازدهم مهر در تشريح تيتر يك نوشت: يادگار امام بارها نسبت به فرصت‌طلبي‌هاي سياسي هشدار داده است. بخشي از فرصت‌طلبان هستند كه در اطراف پاستور حضور دارند اما دولتي‌ها از جنس اعتدال هستند و اين جريان جنس ناخالص را زود تشخيص و به كنار مي‌راند.

اين روزنامه با انتشار عنوان ديپلماسي نيويوركي زير تيغ دلواپسي نوشت: برخي رسانه‌هاي خاص اما پس از ماجراي دست دادن ظريف و اوباما با تمركز دوچندان روي اين موضوع بخش عمده‌اي از توليد محتواي خود در آخر هفته را معطوف به اين موضوع كردند. اين رسانه‌ها به سراغ نمايندگان نام آشناي منتقد دولت رفته و از زبان آنان به وزير خارجه تاختند. محمد سليماني وزير دولت نهم و نماينده مجلس، دست دادن ظريف و اوباما را نه اتفاقي كه اقدامي سازماندهي‌شده دانست و با تاكيد بر اينكه دست دادن با آمريكايي‌ها دست دادن با يك فرد نجس است و نبايد مسئولان ايراني به اين نجاست نزديك مي‌شدند، خواستار عذرخواهي ظريف از ملت ايران شد تا اين لكه ننگ پاك شود.
روزنامه آرمان با انتخاب موضوع دادگاه بابك زنجاني علني است، نوشت: بالاخره انتظارها به سر رسيد و امروز، يازدهم مهرماه94 ، بابك زنجاني ميلياردر نفتي به اتهام فساد اقتصادي، در دادگاهي به رياست قاضي صلواتي محاكمه مي‌شود. با نظر قاضي صلواتي رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران دادگاه زنجاني در اين شعبه به صورت علني برگزار مي‌شود. اين يعني پايان دست‌كم 22 ماه انتظار براي ديدن زنجاني در دادگاه.
اين روزنامه با بررسي عنوان دوازده گانه جهانگيري عليه احمدي‌نژاد، نوشت: 12گزاره‌اي كه جهانگيري در آنها احمدي‌نژاد و دولت‌هاي تحت امرش را محكوم به قصور كرده، بدين گونه است كه بيشترين و بزرگترين فسادهاي قرن در دوره گذشته اتفاق افتاد. خروج بي‌سروصداي 22ميليارد دلار ارز از كشور در دولت دهم. نامشخص بودن مصرف 118ميليارد دلار درآمد نفتي كشور در سال 1390. دولت گذشته در اوج درآمد نفتي، دولت را با اوج بدهي به بخش‌هاي مختلف تحويل داد. هدر رفت فرصت 950ميليارد دلاري در دولت گذشته. حساب ذخيره ارزي كه به صندوق توسعه ملي تبديل شد موجودي اش صفر بود. دولت قبل 700ميليارد دلار صرف اشتغال چيني‌ها كرد. نامشخص بودن سرنوشت بيش از 100ميليارد دلار پول حاصل از واگذاري شركت‌ها و كارخانه‌ها در دولت گذشته. بدترين عملكرد نيم قرن گذشته در سال آخر دولت قبل با رشد اقتصادي 5درصد و نرخ تورم 41درصد و نرخ تورم مواد غذايي بالاي 60درصد. كشور در زمان شروع كار دولت ته دره بود اما ما كشور را 10پله بالا آورديم. اگر طبق قانون عمل مي‌شد بايد 300 ميليارد دلار در صندوق توسعه ارز داشتيم. كسي كه تصميم گرفته بر خلاف قانون 45هزار تومان پرداخت كند، مردم و دولت را اينگونه گرفتار كند و امروز هم احساس كند قهرمان است و بقيه كه گرفتار شدند مشكل‌دار هستند.
روزنامه آرمان با درج موضوع استقبال سرد مردم از دلواپسان نوشت: روز گذشته عده‌اي از مخالفان برجام در حاشيه نماز جمعه فرصت را مغتنم دانستند و از ديگران نيز درخواست كردند به تحصن غيرت بپيوندند كه با استقبال سرد مردم روبه‌رو شدند. اين در حالي است فرماندار تهران و مديركل سياسي استانداري تهران اين قبيل تجمعات را به خاطر عدم درخواست مجوز، غيرقانوني دانسته‌اند.
سرمقاله اين روزنامه به عنوان «احتياط غرب و ورود پوتين به سوريه» با قلم محمود شوري اختصاص يافت و در ستون يادداشت هاي اختصاصي موضوع هاي «خوش‌رقصي‌هاي بحرين تحت قيمومت عربستان»، «ما زياران چشم ياري داشتيم» نوشته ي حسين رويوران و محمدرضا خباز را انتشار داد.
روزنامه آرمان همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «مقام معظم رهبري: چنان اقتداري ايجاد كنيد كه دشمن جرات خيال تعرض را هم نداشته باشد»، «قربانيان ايراني فاجعه منا 465 نفر»، «خداحافظ كاپيتان!» را منتشر كرد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم** م.خ **2002**9131
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش