وزرای خارجه كشورهای اروپایی ،آمریكایی و آسیایی خواستار گسترش روابط با ایران شدند

تهران- ایرنا- وزرای خارجه كشورهای مختلف اروپایی ، آمریكایی و آسیایی در دیدارهای خود در روز چهارشنبه با وزیر امور خارجه كشورمان، با اشاره به دستاوردهای حاصل از توافق هسته ای، خواستار گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف شدند.

به گزارش ایرنا، وزرای كشورهای مكزیك، اتریش، سوییس، لوكزامبورگ ، كره جنوبی و اروگوئه در دیدار با محمد جواد ظریف درباره همكاری های دو جانبه ، توافق هسته ای و مسائل بین المللی از جمله بحران سوریه ، یمن و حادثه خونین منا گفت وگو كردند.
كلودیا رویس ماسیو وزیر امور خارجه مكزیك در این دیدار ضمن تبریك بمناسبت دستاوردهای سیاسی كشورمان پس از روی كار آمدن دولت روحانی و توافق هسته ای ، بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی میان دو كشور تاكید و مراتب اشتیاق و تمایل دولت متبوع خود در این رابطه را ابراز كرد.
همچنین سباستیان كورز وزیرخارجه اتریش نیز پیرامون بحران پناهجویان و بحران سوریه با محمد جواد ظریف بحث و گفت وگو كرد.
دیدیر بوركالتر وزیرخارجه سوییس نیز در دیدار با وزیر امور خارجه كشورمان ضمن اشاره به لغو تحریم ها علیه ایران در ماه اوت امسال براعتماد متقابل میان دو كشور تاكید كرد و خواستار اغاز گفت وگوهای دوجانبه میان ایران و سوییس در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی شد.
یون بیونگ سی وزیر خارجه كره جنوبی با تبریك به ظریف در باره توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهان ابراز امیدواری كرد كه كشور متبوعش بتواند از تجارب ناشی از این توافق در جهت گسترش صلح در شرق آسیا و شبه جزیر كره بهره بگیرد.
ردلفو نین نووآ وزیر امور خارجه اروگوئه نیز در دیدار با ظریف با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اروگوئه توافق هسته ای وین بین ایران و كشورهای 1+5 در وین را نه تنها برای خاورمیانه بلكه برای كل جهان مهم دانست و آمادگی كشورش برای آغاز دور جدیدی از روابط بین دوكشور پس از لغو تحریم ها را اعلام كرد.
جین آسلبورن وزیر امور خارجه لوكزامبورگ نیز در دیدار با وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر روابط سنتی و خوب دو كشور و آمادگی های لازم برای لغو تحریم های اروپایی و گسترش بیشتر روابط دو كشور، به اهمیت سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم و داعش اشاره كرد.
وی گفت: لوكزامبورگ و اتحادیه اروپایی تلاش می كنند به وضعیت وخیم انسانی در كشورهای منطقه كمك كنند و در این زمینه مساعدت ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.
شبك**1983 **1917

سرخط اخبار جهان