۸ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81779251
T T
۰ نفر

یك مقام مسئول:

كارت سوخت،حذف نمی شود

۸ مهر ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81779251
كارت سوخت،حذف نمی شود

تهران- ایرنا- معاون مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاكید بر اینكه برنامه ای برای حذف كارت سوخت بنزین نداریم، گفت: كشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه خواستار در اختیار گرفتن دانش و سامانه هوشمند سوخت شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، منصور ریاحی در حاشیه همایش سراسری جایگاه داران سوخت و فرآورده های نفتی كشور، درجمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت كارت سوخت، اظهار داشت: این كارت برای اهداف متعددی طراحی شده كه یكی از آنها بحث سهمیه بندی بود.
وی خاطر نشان كرد: واقعی سازی نرخ بنزین با هیچ راهكاری به جز استفاده از كارت هوشمند سوخت امكانپذیر نبود و در طی هشت سال گذشته، كارت سوخت توانست به آرامی قیمت بنزین را به قیمت واقعی نزدیك سازد.
این مقام مسئول اظهار داشت: بهره گیری از كارت سوخت و اجرای سهمیه بندی، بنزین 100 تومانی در طی هشت سال به قیمت 1000 تومان افزایش یافت كه البته هنوز به طور كامل واقعی نشده است.
وی با بیان اینكه بخشی از كاربردهای این كارت مربوط به سوخت گیری است، گفت: این كارت برای جمع آوری اطلاعات نیز كاربرد دارد بطوری كه اطلاعات جمع آوری شده از طریق این كارت به مدیریت مصرف سوخت در كشور كمك می كند.
ریاحی در خصوص بلااستفاده ماندن كارت های سوخت شخصی و افزایش استفاده از كارت سوخت جایگاه داران نیز گفت: ما به دنبال ایجاد راهكاری هستیم تا مردم را برای استفاده از كارت سوخت، تشویق كنیم.
وی برنامه تدوین سناریو برای كاربردهای جدید كارت سوخت را اطلاع رسانی كرد و اظهار داشت: پس از اینكه تاییدیه ها و مجوزهای لازم اخذ شود، جزییات این سناریو اعلام خواهد شد.
معاون مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: احتمال دارد هم مشوق های قیمتی و نیز راهكارهای غیرقیمتی برای تشویق استفاده از كارت سوخت را در دستور كار قرار گیرد.
ریاحی اضافه كرد: نهایی سازی سناریوهای جدید استفاده از كارت سوخت، به مصوبه های وزارت نفت، شورای اقتصاد وسایر مراجع قانونی نیاز دارد.
وی با بیان اینكه سامانه كارت هوشمند به عنوان یكی از بزرگترین طرح های IT در خاورمیانه مطرح است، اظهار داشت: كشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه به دنبال دسترسی به این سامانه بوده و خواستار دانش استفاده از آن هستند.
اقتصام(3)**2022**1559
۰ نفر