۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81778521
T T
۰ نفر

موش ها هواشناسی گرمی مغان را به هم ریختند

۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۴
کد خبر: 81778521
موش ها هواشناسی گرمی مغان را به هم ریختند

اردبیل - ایرنا - موش ها با جویدن و ایجاد اتصال در كابل های ایستگاه هواشناسی گرمی مغان، در سیستم های این ایستگاه اختلال ایجاد كردند.

رییس ایستگاه هواشناسی گرمی مغان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت:این ایستگاه شامل دوبخش سنتی و خودكار است و از یك ماه پیش بخش خودكار آن به دلیل نامعلومی دچار اختلال شده بود.
سیدعیسی خانكیشی زاده افزود: در این مدت برای تهیه داده ها و اطلاعات هواشناسی از بخش سنتی ایستگاه استفاده می شد.
وی اظهار كرد: با حضور و تلاش همكاران فنی اداره كل هواشناسی استان، مشكل برای مدتی برطرف می شد اما هنگام شب، اختلالات جدی بروز می كرد.
وی ادامه داد: برای رفع كامل مشكل، به تعویض كابل ارتباطی بخش خودكار ایستگاه هواشناسی تصمیم گرفته شد و در حین كابل گذاری در كانال مربوطه، با مشاهده موش، متوجه شدیم دو موش بزرگ در داخل كانال، لانه ساخته و با جویدن كابل ها و اتصال سیم ها ایستگاه را دچار مشكل كرده اند.
این مسوول بیان كرد: بعد از كشتن موش ها و خارج كردن لاشه آنها از محل كابل گذاری، با خرید 100 متر كابل، نسبت به ترمیم ارتباط و رفع نقص اقدام شد.
خانكیشی زاده اضافه كرد: هرچند به لحاظ موقعیت ایستگاه هواشناسی گرمی مغان، معمولا در محوطه ساختمان ایستگاه، موش مشاهده می شود اما ایجاد اختلال در سیستم های هواشناسی به علت ورود موش و جویده شدن كابل ارتباطی در این ایستگاه بی سابقه بود.
ایستگاه هواشناسی سینوپتیك گرمی مغان از 11 سال پیش به فاصله یك كیلومتر با ورودی شهر گرمی در پایین دست جاده جدید گرمی اردبیل فعال شده است.
گرمی مغان با 110 كیلومتر فاصله در شمال اردبیل و در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/606
۰ نفر