پيشرفت هاي علمي كشور در حوزه باروري و درمان ناباروري چشمگير است

تهران- ايرنا- رييس دوازدهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران با اشاره به پيشرفت هاي علمي كشورمان در زمينه باروري و درمان ناباروري، گفت: هم اكنون تمامي تجهيزات پزشكي مورد نياز اين حوزه در كشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمي ايرنا، 'عبدالرسول اكبريان' امروز - يكشنبه - در نشست خبري دوازدهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: هم اكنون هيچ بيماري از ايران براي مداوا و ادامه درمان در حوزه باروري و ناباروري به خارج از كشور اعزام نمي شود و تمامي مراحل درمان و روش هاي جديد باروري در كشور توسط متخصصان زنان قابل انجام است.
وي با اشاره به جايگاه رفيع ايران در منطقه خاورميانه در زمينه زنان و زايمان، ادامه داد: ايران در رشته زنان و مامايي متخصصان بسياري را تربيت كرده و توانمندي اين افراد بر همگان ثابت شده است.
اكبريان با بيان اين كه در حال حاضر متخصصان زنان و زايمان در دور ترين نقاط كشور نيز به بيماران خدمات رساني مي كنند، گفت : يكي از اقدامات بسيار مناسبي كه در حوزه زنان صورت گرفته، معرفي دستگاهي است كه با آن مي توان غربالگري تست پيشرفته و ناهنجاري هاي مادرزادي را قبل از تولد و به موقع تشخيص داد.
وي اضافه كرد: يكي از اساتيد صاجب نام كشورمان پس از پايان دوره آموزش هاي مربوط به اين دستگاه در خارج از كشور قرار است پس از وارد كردن اين دستگاه به كشور، غربالگري تست ناهنجاري هاي مادر و جنين را به مخاطبان اين رشته آموزش دهد.
وي افزود: يكي از موفقيت هاي به دست آمده در چند سال اخير، كاهش ميزان مرگ و مير مادر و نوزاد است. در واقع ايران جزء كشورهايي است كه به شاخص بالا در كاهش مرگ و مير مادر و نوزاد رسيده است.
اكبريان همچنين گفت : در 30 سال گذشته برگزاري كنگره زنان و مامايي ايران باعث بالارفتن سطح آگاهي و اطلاعات علمي متخصصان و ماماها شده است و هدف اصلي اين كنگره ها برقراري ارتباط علمي بين دانشمندان و افراد صاحب نام در كشورهاي مختلف جهان است.
وي خاطرنشان كرد كه در اين رهگذر، موفقيت هاي بسيار خوبي در زمينه باروري و ناباروري، روش هاي لقاح مصنوعي، جراحي هاي زنان، درمان بيماري زنان، سرطان هاي زنان به دست آمده و با كشورهاي آمريكا، اروپا، آلمان و فرانسه ارتباط و تبادل اطلاعات علمي برقرار شده است.
اكبريان با اشاره به مقالات علمي ارايه شده در حوزه زنان در جهان كه نشان از پيشرفت قابل توجه در اين حوزه دارد، در اين خصوص به انجام جراحي جنين در شكم مادر استناد كرد و گفت: يكي ديگر از اقدامات بسيار موفق پزشكان ايراني رفع بيماري هاي مادرزادي جنين است كه در حال حاضر يك پزشك مقيم خارج از كشور اين جراحي را در داخل شكم مادر انجام مي دهد تا در بدو تولد جنين بدون مشكل مادرزادي ادامه حيات دهد.
به گفته اكبريان، سعي بر اين است كه در صورت فراهم بودن شرايط لازم ، به عنوان يكي از برنامه هاي دوازدهمين كنگره بين المللي زنان و زايمان، با اجراي زنده اين نوع جراحي، آموزش هايي در اين زمينه به مخاطبان داده شود.
'صفيه شهرياري افشار' متخصص زنان و زايمان نيز بررسي ابعاد اجتماعي و اقتصادي در مقوله آسيب‌پذيري زنان و تشكيل پنل ايدز و اعتياد در حاملگي با مشاركت سازمان هاي زندان ها را از ويژگي هاي كنگره پيش رو برشمرد.
'ابوالفضل مهدي زاده' دبير اجرايي دوازدهمين كنگره بين‌المللي زنان و مامايي ايران نيز حاملگي هاي پرخطر را از ديگر محورهاي بررسي هاي اين كنگره اعلام كرد و افزود كه دو پنل پزشكي قانوني و جراحي‌هاي كم تهاجمي و جراحي لاپاراسكوپي به صورت زنده اجرا خواهد شد.
به گفته وي، ميهمانان خارجي اين كنگره از آلمان، فرانسه، آمريكا، مصر، سوئد، انگلستان، چك‌‌اسلواكي حضور خواهند داشت و اخرين يافته هاي علمي را با مخاطبان درميان مي گذارند.
دوازدهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران در روزهاي 16 تا 19 مهرماه در سالن همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.
علمي **1354**2017
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش