۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81771826
T T
۰ نفر

12 ایرانی در حادثه رمی جمرات جان باختند

۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷
کد خبر: 81771826
12 ایرانی در حادثه رمی جمرات جان باختند

تهران - ایرنا - رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر مكه مكرمه آمار اولیه زایران ایرانی كشته شده در حادثه امروز رمی جمرات در مكه مكرمه را 12 نفر و مجروحان شناسایی شده را 24 تن اعلام كرد.

دكتر سیدعلی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همه امكانات حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای امدادرسانی هرچه سریعتر به زایران مصدوم و شناسایی حادثه دیدگان بسیج شده است.
رییس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش در آخرین گزارش خود از كشته شدگان رمی جمرات در منا گفت: آمار كشته و زخمی های این حادثه رو به افزایش است و آمار دقیقی از زائران كشته شده ایرانی هنوز در دست نیست.
سعید اوحدی اعلام كرد: تاكنون حادثه رمی جمرات بیش از 150 كشته و هزار و 500 مجروح و مصدوم داشته است.
وی تصریح كرد كه در حال حاضر واحدهای امدادی در حال كمك رسانی به حادثه دیدگان هستند و آمارهای نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.
رییس سازمان حج و زیارت علت رخداد این فاجعه ناگوار را سوء مدیریت دستگاه امنیتی عربستان عنوان كرد. و گفت مسولان عربستانی با مسدود كردن دو مسیر سبب ازدحادم جمعیت و تراكم زائران شدند.
اوحدی گفت: این حادثه در ساعت 9 صبح امروز در مسیر رمی جمرات رخ داده است .
جمهوری اسلامی ایران در حج امسال بیش از 64هزار زایر دارد و در مجموع حدود یك میلیون و 900 هزار زایر از كشورهای مختلف در مراسم روحانی حج امسال شركت دارند.
اجتمام 9136/ 1370 / 1200
۰ نفر