'ما مي توانيم' شعار امسال هفته دفاع مقدس است

زاهدان- ايرنا- معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال هاي قبل و با شعار 'ما مي توانيم' آغاز خواهد شد.

به گزارش ايرنا عيوض علي فقيري روز دوشنبه در نشست خبري ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس از آن جهت مقدس ناميده مي شود كه در آن آحاد مردم دست به دست هم داده و يك نظام و دولت نوپا توانست در مقابل استكبار جهاني بايستد و پيروز شود.
وي ادامه داد: جنگ سخت ديروز هم اينك به جنگ نرم تبديل شده و حركت هايي همچون گراميداشت هفته دفاع مقدس باعث تقويت روحيه مقابله گري مردم ايران و تضعيف دشمنان مي شود، بنابراين هفته دفاع مقدس امسال با شعار ' ما مي توانيم' با برنامه ريزي مطلوب اجرا مي شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي برنامه هاي هفته دفاع مقدس هر سال به صورت نوبتي بين سپاه و ارتش جمهوري اسلامي ايران تقسيم مي شود تصريح كرد: در نخستين روز اين هفته كه به نام ' نيروهاي مسلح، سلحشوري و پايمردي' نامگذاري شده است رژه نيروهاي مسلح و در نقاطي كه امكان برپايي رژه وجود ندارد صبحگاه مشترك برگزار مي شود.
وي خاطر نشان كرد: در دومين روز اين هفته با عنوان ' روحانيت، علم و دانش پژوهي سربازان' در تمام مراكز سپاه با اجراي برنامه هاي مفرح و تشويقي از سربازان تكريم خواهد شد.
معاون هماهنگي سپاه سلمان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تكريم از شهداي روحاني، همايش نقش روحانيت در دفاع مقدس و بررسي مسايل دانش پژوهي توسط پايگاه هاي بسيج در استان از ديگر برنامه هاي اين روز خواهد بود.
فقيري افزود: ديدار با خانواده شهدا و جانبازان و برنامه غبار روبي و عطر افشاني مزار شهداي گرانقدر از برنامه هاي روز سوم هفته دفاع مقدس به عنوان روز ' شهيدان، جانبازان، صلابت و فخر آفريني' است.
وي ادامه داد: در روز جمعه كه به 'معنويت، زنان، خانواده و سلامت' نام گرفته است برنامه هايي مانند نشست مادران پرچم دار، برپايي كارگاه هاي مهارتي زندگي براي دختران 16 سال به بالا، برگزاري همايش پياده روي خانوادگي، كوه پيمايي و شركت در فريضه نماز جمعه اجرا خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: شنبه به عنوان روز 'دفاع همه جانبه، جوانان و پشتيباني از اصناف' برنامه هايي از قبيل همايش و نشست صميمي فرماندهان سپاه سيستان و بلوچستان، برگزاري جلسه سرگروه هاي حلقه صالحين ، برپايي ايستگاه هاي صلواتي توسط بسيج اصناف و بازديد از نمايشگاه هاي دفاع مقدس اجرا مي شود.
وي گفت: همايش رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان زابل، اردوي يك روزه در شهرستان سرباز و غيره از برنامه هاي روز يكشنبه با عنوان 'ولايت مداري، رزمندگان، جهادگران و پيشكسوتان' است.
معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در آخرين روز هفته دفاع مقدس با عنوان 'وحدت ملي، بصيرت، دشمن شناسي و بيداري اسلامي و استكبار ستيزي' برنامه هاي مختلفي از جمله برگزاري همايش با حضور علماي شيعه و سني به عنوان نشاني از وحدت ملي و مقابله با استكبار، همايش بزرگان اقوام در شهرستان سرباز و نيز همايش مقابله با ماهواره و خطرات آن برگزار مي شود.
فقيري تصريح كرد: رسانه ها در چنين شرايطي نقش مهم و حياتي بر عهده دارند و هر بخش و ارگاني كه در راستاي حفظ ارزش هاي نظام قدم بردارد كار بزرگي انجام داده است.
7311 / 6081