۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۰۴
کد خبر: 81766988
T T
۰ نفر
وزیر امور خارجه چك: مشاركت ایران در حل بحران سوریه ضروری است

تهران - ایرنا – وزیر امور خارجه چك روز یكشنبه در اظهاراتی بر ضرورت مشاركت ایران برای دست یابی به یك راهكار سیاسی به منظور حل بحران سوریه تاكید كرد و افزود: مشاركت ایران در حل بحران سوریه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «زائورالك» در سخنانی كه پایگاه اینترنتی مجله تیدن آن را منتشر كرد، گفت: مشاركت مثبت ایران در حوادث جاری منطقه امری ضروری برای رسیدن به امنیت و ثبات در این منطقه است.
وی افزود: دست یابی به توافق هسته ای، زمینه را برای نقش آفرینی ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه فراهم می كند.
زائورالك با بیان اینكه اروپا به تنهایی نمی تواند صلح و ثبات را در خاورمیانه برقرار كند، افزود: خاورمیانه تاریخ خاص خود را دارد و به شدت تحت تاثیر فرهنگ و دین است.
وزیر امور خارجه چك در ادامه گفت: اروپا می تواند به عنوان یك میانجی همه طرف ها را برای نشستن بر سر میز گفت وگو به منظور رسیدن به تفاهم،‌ متقاعد كند.
وی در سخنان اخیر خود كه از تلویزیون چك منتشر شد، از سیاست های برخی كشورهای غربی نسبت به بحران سوریه انتقاد كرد و تناقض موجود در مواضع این كشورها را‌ مانعی برای رسیدن به یك استراتژی واحد و مشخص در خصوص این بحران دانست.
بحران سوریه از حدود 5 سال پیش با شكل گیری گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و برخی كشورهای منطقه آغاز شد و این كشور در این مدت متحمل تلفات انسانی و مادی فراوانی شده است.
خاورم**9366**9329**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان