۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲
کد خبر: 81760160
T T
۰ نفر
محور اصلی فعالیت‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توانمندسازی اقتصادی است

تهران - ایرنا - رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: مدرسه‌سازی محور اصلی كارهای اجتماعی این ستاد نیست بلكه محور اصلی كارهای اجتماعی ستاد، توانمندسازی اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد مخبر روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری 140 مدرسه بركت افزود: آنچه مایه عدم موفقیت بنگاه‌های اقتصادی می‌شود، وحدت سیاستگذاری مالكیت و مدیریت است.
وی اضافه كرد: در اصل 44 هیچ فعالیتی نداریم و در ستاد اجرایی در حوزه توانمندسازی اقتصادی اگر موفقیتی بوده در بنگاه‌ها ایجاد شده و در حداكثر مالكیت‌ها هیچ دخالتی نداشته‌ایم.
مخبر گفت: از 215 طرحی كه ظرف چند سال گذشته در مناطق محروم ایجاد كردیم، از یكصد مورد آن خارج شده چرا كه اساسی‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی، مردمی‌كردن اقتصاد است.
وی تصریح كرد: البته این به آن معنا نیست كه كار از دولت گرفته شود، همان‌گونه كه رهبری از مردمی‌شدن اقتصاد برای داراكردن مردم مستضعف و مشاركت آنها در اقتصاد كشور یاد كرده است.
مخبر با اشاره به ارائه نكاتی از سوی مقام معظم رهبری در جلسه اخیر گفت: ایشان تاكید داشتند كه كار توانمندسازی اقتصادی، ‌كار خوبی است ولی نباید كارهای دیگر را فراموش كرده و به كارهای موردی نیز بپردازیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: امروز 140 مدرسه با 844 كلاس درس با اعتبار 555 میلیارد ریال برای استفاده 18 هزار و 750 دانش‌آموز در مناطق بسیار محروم با آخرین استانداردهای لازم افتتاح می‌شود كه برای تامین اعتبار آن هیچ مضایقه‌ای نكرده‌ایم.
رییس ستاد اجرای فرمان حضرت امام راحل با بیان این كه راهبرد اصلی این ستاد كمك به رفع محرومیت از طریق توانمندسازی اقتصادی است گفت: زمانی كه مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح كردند در چارچوب آن با تدبیر رهبری یك گروهی در ستاد موظف شد تا وضعیت فعالیت ستاد در چارچوب ابلاغیه اقتصاد مقاومتی را بررسی كند و نقاط متعارض و غیرمنطبق را با این ابلاغیه احصاء كرده تا این نقاط رفع شود.
مخبر ادامه داد: براین اساس تدوین كردیم تا حداكثر ظرف سه سال تمام فعالیت های این ستاد با ابلاغیه ستاد مقاومتی تطبیق شود.
وی با اشاره به این كه سرمایه ما در این ستاد نیروی انسانی است و بیش از 200 نفر از افراد زیر 32 سال با مدرك تحصیلی بالای فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر كشور است گفت: زمانی كه فراخوان اقتصاد مقاومتی اعلام شد باور نمی كردیم كه پیشنهادات خوبی از داخل ستاد مطرح شود.
مخبر با اشاره به این كه بیش از 75 فعالیت این ستاد منطبق با بخشنامه و ابلاغیه ستاد اقتصاد مقاومتی است گفت: 25 درصد باقی مانده نیز زیاد است كه ظرف یك و نیم سال آینده آن را نیز حل می كنیم.
مخبر با اشاره به اقدامات موردی ستاد اجرایی فرمانان امام راحل (ره) گفت: 215 بنگاه اقتصادی با مشاركت مردم با مبلغ سه هزار و 259 میلیارد تومان در این بخش انجام شد.
وی ایجاد 140 فرصت شغلی، 2 هزار طرح زیربنایی با 385 میلیارد تومان در مناطق مختلف كشور، 400 مسجد و حسینیه، راه اندازی 120 خانه عالم، 16 خدمت بهداشتی و درمانی در سه شهر ذهك، پاوه و كلیبر را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد.
وی گفت: در این سه شهر نمونه كه دو مورد آن اهل تسنن هستند خدمات الكترونیكی نیز ارایه شده است.
مخبر اضافه كرد: 70 میلیارد تومان قرض الحسنه، بیمه تكمیلی 150 هزار نفر از مستضعفین، اقدامات درمانی ناباروری در مناطق محروم (یك هزار زوج شناسایی و هزینه درمان 300 نفر پرداخت شده است، تحت پوشش قرار گرفتن 16 هزار كودك زیر 10 سال توسط كمیته امداد، احداث 10 بیمارستان در قالب یك هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم (6 مورد امسال به اتمام می رسد) از دیگر اقدامات این ستاد است.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اقدامات جدید این ستاد گفت: یك هزار هكتار از اراضی اطراف تهران به ویژه در مسگر آباد و اخترآباد جنگل كاری شده و تامین هزینه حدود 30 هزار مریض صعب العلاج از اقدامات جدید این ستاد است.
وی با اشاره به این كه بیش از چهار هزار واحد مسكونی در روستاها در حال ساخت است گفت: از این تعداد دو هزار واحد با امضای تفاهم نامه ای با بنیاد مسكن احداث شده است.
وی اضافه كرد: با امضای تفاهم نامه با كمیته امداد نیز دو هزار جهیزیه برای زوج های جوان تهیه شد كه البته اقدامات علمی در مورد جهیزیه انجام داده ایم كه با جمع بندی به اطلاع می رسد.
وی گفت: همچنین هزینه درمان دو هزار بیمار را متعهد شده ایم و 10 هزار وام ازدواج با كمك كمیته امداد اعطا كرده ایم.
به گفته وی 20 میلیارد تومان نیز به عنوان وام اشتغال به ازای هر فرد 15 میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات این ستاد است.
اجتمام**9105**9132 ** 3053**1776
۰ نفر