نخبگان كشوري به ازاي انجام پروژه هاي تحقيقاتي از خدمت معاف مي شوند

تهران - ايرنا - رييس پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي نيروي انتظامي گفت: نخبگان كشوري به ازاي انجام پروژه هاي تحقيقاتي، از كل خدمت سربازي معاف مي شوند.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، هادي شيرزاد در جمع هيات رييسه دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران، از تعامل با مراكز و دانشگاه هاي كشور خبر داد و افزود: در حوزه تحقيقات تلاش مي كنيم تا براي پليس كشورهاي منطقه الگو باشيم.
وي ادامه داد: اين مركز افراد را مديريت و هدايت مي كند و جشنواره ها و همايش ها از طريق امور نخبگان برگزار مي شود.
شيرزاد گفت: از سال 1373 مركز تحقيقات و مطالعات ناجا با هفت مركز تحقيقات كاربردي شروع به فعاليت كرد و در سال 93 با تصويب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و هيات امناء و به رياست وزير كشور، پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي ناجا نامگذاري شد.
وي با بيان اينكه اين پژوهشگاه سه پژوهشكده و تعدادي گروه دارد، افزود: يكي از مراكز اين پژوهشگاه، مركز امور نخبگان، نوآوري ها و رقابت هاي علمي است كه با توجه به دستورالعمل ستاد كل نيروهاي مسلح به مشمولان مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا، به پروژه هاي تحقيقاتي كه ارائه مي دهند از دو تا 16 ماه كسر خدمت مي دهد.
رييس پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي ناجا ادامه داد: پژوهشكده هاي مديريت راهبردي انتظامي و جغرافياي انتظامي، غيرصنعتي بوده و پژوهشكده صنعت و فناوري نيز كار صنعتي مي كند كه اين نشان مي دهد در ناجا تحقيقات صنعتي و غيرصنعتي در پژوهشگاه انجام مي شود.
شيرزاد در معرفي مركز اسناد و ترويج دانش نيز گفت: اين مركز، تاريخ نگاري پليس را عهده دار است و علاوه بر كار پژوهشي، ثبت وقايع پليسي را انجام مي دهد.
به گفته اين مقام انتظامي، سه معاونت «پژوهش»، «طرح و برنامه و توسعه منابع» و «توسعه و مديريت دانش» از ديگر بخش هاي اين پژوهشگاه است.
شيرزاد درخصوص نقشه راه دانش افزود: سند راهبردي نوشته شده و دانش نوين پليسي نيز از سال 73 آغاز شد و امروز شاهد تحقق پليس دانش بنيان هستيم. تمام تحقيقات دانش پليسي در اين پژوهشگاه مديريت مي شود و اميد است با اجراي اهداف خود، بتوانيم براي پليس هاي منطقه الگو باشيم.
وي تصريح كرد: پژوهشكده مديريت راهبردي انتظامي، 27 مركز تحقيقات كاربردي ستادي را از جمله پليس هاي تخصصي (مواد مخدر، آگاهي، راهور ) كه داراي مركز تحقيقات كاربردي هستند و در شمار اين مراكز قرار دارند، مديريت مي كند، پژوهشكده جغرافياي انتظامي نيز مديريت 33 دفتر تحقيقات كاربردي استاني را بر عهده دارد.
رييس پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي ناجا افزود: پروژه هاي تحقيقاتي از طريق پژوهشكده هاي فوق در قالب پرسشنامه به رده هاي تحقيقاتي كل كشور هدايت و در نهايت مديريت مي شوند كه از پتانسيل هاي موجود در سازمان بوده و براين اساس حوزه بندي هاي مطالعاتي در دوره زماني مشخص تعيين و با دعوت از استادان و صاحبنظران دانشگاهي، اعتبار بخشي مي شود.
اجتمام(1) ** 9105 ** 1071

سرخط اخبار سیاست