۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۳۶
کد خبر: 81755849
T T
۰ نفر
حدود 6 میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی كشور افزوده شد

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش 6 میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی كشور خبر داد و افزود: از نیمه دوم امسال نقاط امیدبخش طرح اكتشاف معادن با حجم بیش از 200 هزار كیلومتر مربع كه از نیمه دوم سال 92 شروع شده ، شناسایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی كرباسیان در حاشیه اجلاس دو روزه آموزش كارشناسان اكو تاكید كرد: با توسعه اكتشافات، بدون شك حجم ذخایر قطعی معادن كشور تا 50 درصد افزایش می یابد و جایگاه ایران از نظر میزان ذخایر معدنی در جهان ارتقا خواهد یافت.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن معادن كشور در نقاط محروم، اكتشاف و فرآوری معادن علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، توسعه و تحول این مناطق در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی را به همراه خواهد داشت.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت استفاده از پژوهش و دانش روز دنیا برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و بومی سازی آن گفت: كشورهای منطقه اكو از نظر معدن، ظرفیت بسیار بالایی دارند و ایمیدرو با كشورهای این حوزه نظیر قزاقستان، جمهوری آذربایجان، تركمنستان و افغانستان در بخش اكتشاف همكاری مطلوبی دارد و در حال تبادل علمی با كشورهای این حوزه است.
وی با بیان آنكه هم اكنون با كشورهایی استرالیا و آفریقای جنوبی در بخش معدن، وارد مذاكره شده و از تجربه آنها استفاده خواهیم كرد، افزود: با كشورهای اروپایی نیز در حال مذاكره هستیم و امیدواریم با نتیجه بخشی تعاملات جهانی، مذاكرات تسریع شود.
بر اساس آمارها؛ مجموع ذخایر معدنی كشور از اكتشاف حدود هفت درصد از مساحت كل كشور كه در گذشته انجام شده، 57 میلیارد تن برآورد شده كه با اكتشافات جدید، افزایش این ذخایر قطعی است.
اقتصام (1)1070**1436
۰ نفر