۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶
کد خبر: 81755472
T T
۰ نفر
بيش از سه هزار نفر سالانه به سن خروج از بهزيستي مي رسند

ساري - ايرنا- وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: سالانه بيش از سه هزار نفر به سن خروج از بهزيستي مي رسند كه براي حمايت از اين قشر تمهيداتي در نظر گرفته شده است.

علي ربيعي پنجشنبه شب در حاشيه مراسم اختتاميه دهمين جشنواره فرهنگي ورزشي فرزندان مهر در مجتمع فرهنگي ورزشي شهيد عظيمي بابلسردر جمع خبرنگاران افزود: يكي از برنامه‌هاي مهم وزارت تعاون اين است كه دختراني كه از بهزيستي خارج مي‌شوند بلافاصله وارد چرخه جامعه نشوند و در خانه‌هاي حمايتي دوره‌هايي را بگذرانند.
وي آموزش و ايجاد شغل براي فرزندان بهزيستي را در اولويت خواند و گفت: امسال 14 هزار و 500 شغل براي اين قشر ايجاد شده كه اين تعداد اشتغال جداي از قانون جذب سه ‌درصدي معلولان بوده كه از قانون قبلي برجا ‌مانده است.
ربيعي گفت: در زمينه اشتغال نيز 2 قسمت شامل توانمندسازي معلول با ارائه تسهيلات و دادن مشوق به كارفرمايان براي جذب معلول مورد توجه است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه دولت برنامه اي براي استخدام جديد ندارد؛ افزود: اقداماتي براي توانمند سازي و اشتغال معلولان در نظر گرفته شده است.
وي درباره پوشش بيمه‌اي كودكان كار با بيان اينكه اين كار داراي ممنوعيت است و امر پذيرفته ‌شده‌اي نيست، گفت: بخشي از چرخه كودكان كار مربوط به سوء استفاده‌هايي است كه صورت مي‌گيرد و بايد از آن جلوگيري كرد.
ربيعي با اشاره به اينكه 700 هزار كودك در كشور زيرپوشش بيمه سلامت قرارگرفته‌اند؛ گفت: براي پذيرش و پوشش بيمه‌اي كودكان از نظر بيمه سلامت ، مشكلي نداريم.
وي افزود: سال گذشته 175 كودك بازمانده از تحصيل در كشور شناسايي شدند كه اين رقم با كمك 2 وزارتخانه آموزش وپرورش و تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سال جاري كاهش يافته است.
وي گفت: بهزيستي يك سازمان فعال و پويا بوده كه با توجه به اختياراتي كه در لايحه جديد حمايت از معلولان خواهد گرفت در چند مورد ، زندگي معلولان بهتر مي‌شود.
ربيعي افزود: يكي از اين موارد، زندگي شهري و زندگي روزمره معلول در شهر است كه در اين لايحه الزامات جدي براي مناسب‌ سازي آپارتمان ها و مراكز دولتي جديد وجود دارد. ك/3
7328/6097/ 1650
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه