۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶
کد خبر: 81753257
T T
۰ نفر
دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت ورتمبرگ آلمان با رییس سازمان سرمایه‌گذاری

تهران - ایرنا - نیلز اشمیت معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایالت بادن - وورتمبرگ آلمان در راس یك هیات بلند پایه اقتصادی با محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و كمكهای اقتصادی وفنی ایران دیدار و گفت و گو كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان سرمایه گذاری، محمد خزاعی دراین دیدار با بیان اینكه، رویكرد دولت تدبیر و امید، افزایش سطح مناسبات و همكاری های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با كشورهای خارجی است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات با كشور آلمان استقبال می كند.
معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: ایران به عنوان یك كشور با ثبات در منطقه با دسترسی آسان به بسیاری از كشورهای منطقه‌ می‌تواند به عنوان یك بازار بزرگ برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران آلمانی محسوب شود.
خزاعی تصریح كرد: سازمان سرمایه‌گذاری به عنوان متولی اصلی حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، در این خصوص آمادگی كافی برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه‌گذاران آلمانی را دارد.
وی افزود: با توجه به توافق انجام شده بین ایران و گروه 1+5، ایران آمادگی دارد با شركت‌های بیمه‌ای آلمان از جمله بیمه هرمس یادداشت تفاهم همكاری منعقد كند.
در ادامه وزیر اقتصاد ایالت بادن - وورتمبرگ آلمان با بیان اینكه بازار ایران دارای جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاران آلمانی است، اظهار داشت: هدف آنها از سفر به ایران، از سرگیری مجدد روابط اقتصادی با ایران است.
اشمیت گفت: ایالت بادن - وورتمبرگ، سومین ایالت بزرگ آلمان با حدود 380 میلیارد یورو تولید ناخالص داخلی است. این هیات بخش‌های مختلف صنعت همچون صنایع خودروسازی، صنایع شیمی و داروسازی و غیره را در بر می‌گیرد.
وی افزود: ما آماده هستیم تا با ایران در زمینه انتقال آموزش‌های فنی، تبادل كارشناسان فنی، فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی همكاری نزدیكی داشته باشیم.
اقتصام(1) 9141**1558
۰ نفر