استرالیا درخواست آمریكا برای مشاركت در حملات هوایی سوریه را پذیرفت

كوالالامپور – ایرنا – استرالیا روز چهارشنبه درخواست آمریكا برای پیوستن به حملات هوایی ائتلاف علیه داعش و گسترش این حملات از آسمان عراق به سوریه را پذیرفت، اما تاكید كرد این حملات علیه دولت بشار اسد نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، 'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا، تایید كرد در حملات هوایی در آسمان سوریه حضور خواهد یافت، در عین حالی كه قصد دارد در 'حركتی سریع' 12 هزار پناهجو از دو كشور سوریه و عراق را كه تحت تاثیر جنگ قرار گرفته اند، بپذیرد.
وی گفت كه پذیرش این 12 هزار نفر اضافه بر سهمیه ای است كه استرالیا سالانه برای پذیرش پناهجو اقدام می كند.
ابوت با تاكید بر اینكه مكان های دائمی باید برای اسكان مجدد پناهندگان در نظر گرفته شود، گفت كه دولتش علاوه بر بودجه قبلی، 44 میلیون دلار استرالیا كمك مالی برای سازمان هایی كه از پناهندگان حمایت می كنند، درنظر گرفته است.
در همین زمان نخست وزیر استرالیا، تاكید كرد كه دولتش مبنای قانونی برای گسترش حملات هوایی از عراق به سوریه را حفظ می كند.
ابوت گفت: 'تاكید می كنم هواپیماهای ما تنها داعش را هدف قرار می دهند و با حكومت اسد كاری ندارند و این بسیار به نفع منافع ملی استرالیا است.
'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه گذشته اعلام كرده بود كه این كشور با ایران در مورد پذیرش درخواست واشنگتن مبنی بر حضور در حملات نظامی در آسمان سوریه رایزنی می كند.
به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، تونی ابوت در ادامه گفت: نابود كردن این فرقه مرگ (داعش) ضروری است، نه فقط برای پایان دادن به بحران انسانی در خاورمیانه، بلكه برای پایان دادن به تهدید استرالیا و جهان ضروری است.
نخست وزیر استرالیا در ادامه در خصوص پناهجویان، گفت كه دولت 'در مدت كوتاهی' مقاماتی را به منطقه خاورمیانه برای همكاری با كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شناسایی افراد برای اسكان مجدد اعزام می كند.
دولت فدرال استرالیا متعهد شده است به جای 13 هزار و 750 پناهجو تا سال 2018 میلادی 18 هزار و 750 بپذیرد.
دولت استرالیا تایید كرده است با این تعهد، تعداد پناهجویانی كه پذیرش می شوند 12 هزار نفر بیش از تعهد قبلی خواهد بود.
آساق**1611

سرخط اخبار جهان