۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81751941
T T
۰ نفر
لاریحانی: برجام بی ‌نقص نیست اما پذیرفتنی‌است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برجام توافق پذیرفتنی است ، می توان از این توافق برای حركت به جلو بهره گرفت اما بدون نقص هم نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی در روز پایانی اقامت خود در نیویورك در گفت و گو با رادیو ملی آمریكا در پاسخ به پرسش استیو اینسكیپ مجری برنامه مورنینگ ادیشن مبنی بر اینكه آیا وی از قانونگذاران آمریكایی برای سفر به ایران دعوت خواهد كرد یا خیر افزود: این روزها قرار است زمینه را برای تایید و اجرای توافق فراهم كنیم اما هر روز به نظر می رسد وزیر دفاع شما صبح كه بیدار می شود، پنجره را باز می كند و هر چه می تواند ضد ایران فریاد می زند و می گوید گزینه نظامی هنوز روی میز است.
وی ادامه داد: اگر واقعا آن ها دنبال جنگ هستند ، خب دست به كار شوند، چرا فقط حرف می زنند؟
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش كه آیا ایران توافق هسته ای را می پذیرد یا خیر ، گفت: به عقیده من حتی در طول گفت و گوها هم آمریكایی ها تلاش كردند به ما زور بگویند و چندین مورد را به ما تحمیل كردند.
لاریحانی اظهارداشت: از نگاه شخصی باید بگویم این توافق پذیرفتنی است و می توان از این توافق برای حركت به جلو بهره گرفت اما بدون نقص هم نیست.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش كه اگر آمریكا تحریم های تازه ای به علت حمایت ایران از گروه مبارز اسلامی حزب الله ضد این كشور تحمیل كند، ایران چگونه پاسخ خواهد داد؟ افزود: اگر احساس كنیم طرف مقابل توافق را نقض می كند ما هم مقابله به مثل می كنیم.
رییس قوه مقننه گفت: فكر می كنم افرادی هستند كه می خواهند توافق را به شكست بكشانند، از این رو آن ها در پی یافتن راه های تازه ای هستند تا به توافق خدشه وارد كنند. اگر كسی به این توافق رخنه كند و به هر شكلی آن را به شكست بكشاند ، آنگاه می دانیم چگونه پاسخ بدهیم.
لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال كه دوست دارد در سایه توافق هسته ای چه اصلاحات سیاسی ، اقتصادی یا اجتماعی را در ایران شاهد باشد؟ گفت: فكر می كنم نباید انرژی خود را در بخش هایی هزینه كنیم كه نمی تواند تغییرات ملموس یا عینی در زندگی مردم ایجاد كند؛ باید تلاش كنیم تمركز خود را متوجه بخش اقتصادی كرده و آن بخش را تكان بدهیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا راهی عملی سراغ دارد كه دولت ایران جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست و دیگر آمریكایی های دربند در ایران را آزاد كند گفت: البته كه راه عملی وجود دارد، برای مثال چندین ایرانی اینجا در آمریكا زندانی هستند كه قطعا در چنین مواردی می توان به راه حل رسید؛ فكر می كنم سیاستمداران شما این راه ها را بشناسند.
قرار است گفت و گوی كامل علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با رادیو ملی آمریكا امروز به طور كامل پخش شود.
سیام*9254**1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست