۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۲۱
کد خبر: 81748768
T T
۰ نفر

تاكید موگرینی بر ازسرگیری مذاكرات صلح خاورمیانه

۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۹:۲۱
کد خبر: 81748768
تاكید موگرینی بر ازسرگیری مذاكرات صلح خاورمیانه

تهران-ایرنا- مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام كرد كه ایجاد شراكت و همكاری ها در منطقه برای اطمینان از اینكه روند صلح خاورمیانه پس از یك سال توقف ازسر گرفته شود، مهم است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیك، «فدریكا موگرینی» گفت كه در حال رایزنی با روسیه و آمریكا برای چگونگی احیا مذاكرات صلح خاورمیانه است.
مذاكرات صلح خاومیانه با حضور میانجی گران كمیته بین المللی چهارجانبه تلاش كرده اند تا به تنش ها میان رژیم صهیونیستی- فلسطین پایان دهند اما همچنان این مذاكرات ناكام بوده است.
موگرینی گفت: من با شركای مان در كمیته چهارجانبه از جمله وزیر خارجه آمریكا مذاكراتی داشته ام تا دور جدید مذاكرات از سر گرفته شود.
این در حالی است كه دبیركل سازمان ملل نیز از مصر، اردن و عربستان برای شركت در نشست این ماه گروه چهارجانبه به منظور یافتن راه حل دیپلماتیك برای مذاكرات سازش میان رژیم صهیونسیتی و فلسطین دعوت كرد.
سخنگوی دبیركل سازمان ملل گفت: وزیران خارجه مصر، اردن و عربستان در مذاكرات گروه چهارجانبه متشكل از وزیران خارجه روسیه، آمریكا و «فدریكا موگرینی' رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاكرات 30 سپتامبر شركت می كنند.
براساس این گزارش، دبیركل اتحادیه عرب نیز در این نشست كه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود، شركت می كند.
اروپام**9234**1010
۰ نفر