۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81748685
T T
۰ نفر
بازديد كاروان رسانه اي از طرح هاي اقتصاد مقاومتي غرب گيلان

رشت - ايرنا - كارواني متشكل از خبرنگاران رسانه هاي گيلان، روز شنبه از طرح هاي اقتصاد مقاومتي شهرستان هاي صومعه سرا و فومن در غرب استان بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مسوول بسيج سازندگي سپاه شهرستان صومعه سرا در حاشيه بازديد اين كاروان خبري از يك شركت تعاوني توليدي روستايي و عشايري اظهار داشت : اين شركت تعاوني در راستاي طرح اقتصاد مقاومتي توانسته براي 15 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد كند .
بهزاد روانپاك افزود : اين تعاوني پس از يك سال فعاليت توانسته علاوه بر خريداري محصولات 25 نفر از كشاورزان، كلاس هاي مختلفي در زمينه توليد قارچ دكمه اي ، طيور ، و دام در بيش از 130 روستا برگزار كند .
وي ادامه داد: با حمايت بسيج سازندگي اين امر سبب شناسايي بانوان توانمند روستاهاي صومعه سرا شده و اين شركت اكنون توانسته دامنه كار خود را توسعه داده و در چندين جشنواره غذايي و نمايشگاه بين المللي شركت كند .
وي تصريح كرد: اين شركت انواع محصولات صنايع دستي، غذايي، سنتي ، شيريني ، نان محلي، انواع ترشيجات و قارچ را بسته بندي و روانه بازار مي كند .
روانپاك با اشاره به اينكه طرح هاي اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان در عمل ثابت شده اند، گفت: طرح هاي اقتصاد مقاومتي براي بسياري از بانوان خانه دار، درآمد زا بوده كه اين امر سبب شده تا با حمايت نهادهاي ديگر ، جايگاهي ثابت براي فروش محصولاتشان به گردشگران احداث كنيم .
اين كاروان خبري همچنين از دو طرح پرورش بوقلمون 500 قطعه اي در روستاي گوشلوندان و پرورش زالو طبي و اردك بومي در روستاي كمامردخ فومن بازديد كردند.
فرمانده سپاه فومن هم در نشستي با خبرنگاران يكي از عرصه هاي جنگ نرم را در زمينه اقتصادي عنوان كرد و گفت : اقتصاد مقاومتي يك نوآوري در برابر مقابله با اين نوع جنگ دشمنان بخصوص در زمان تحريم هاست.
سرهنگ پاسدار علي توشه از اعطاي يك ميليارد و 400ميليون تومان تسهيلات در سالجاري در قالب ايجاد بنگاه هاي زودبازده و اشتغال را در اين شهرستان خبر داد و اظهار داشت : در راستاي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در سال گذشته ، با پرداخت يك ميليارد و 600ميليون تومان به 124 نفر در قالب تسهيلات براي 340 نفر شغل در فومن ايجاد شده است.
شهرستان هاي صومعه سرا و فومن در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارند.ك/3
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها