۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81747943
T T
۰ نفر

پنجمین رزمایش اقتدار نیروی هوایی ارتش آغاز شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81747943
پنجمین رزمایش اقتدار نیروی هوایی ارتش آغاز شد

اصفهان - ایرنا – پنجمین رزمایش اقتدار هوایی با عنوان فدائیان حریم ولایت با محوریت پایگاه هشتم شكاری شهید بابایی اصفهان صبح روز شنبه با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب (ع) در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این رزمایش كلیه پایگاههای شكاری نیروی هوایی ارتش حضور دارند و در مرحله اول جنگده های تیز پرواز نیروی هوایی جمهوری اسلامی اقدام به شناسایی مواضع دشمن خواهند كرد.
وی اظهار كرد : در این مرحله دهها فروند از انواع هواپیماهای شكاری، رهگیر، شكاری بمب افكن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شناسایی ، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند.
سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان ولایت اظهاركرد: تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها همراه با سوخت گیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راكت ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، كنترل و هدایت آتش شكاری بمب افكن ها، رصد اطلاعاتی منطقه با به كارگیری پرنده های با سرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی بمنظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف كشف شده از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش است.
امیر روزخوش تصریح كرد: رویكرد این عملیات كوبندگی، قدرت، سرعت و صلابت است كه با توالی بخش های رزمایش انجام خواهد شد.
وی گفت: هدف رزمایش آموزش، ارتقای سطح مهارت فرماندهان، تمرین عملیات در شرایط واقعی، به روز رسانی سامانه ها، آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
وی پیام این رزمایش را امنیت و صلح پایدار در منطقه اعلام كرد كرد و افزود: نیروی هوایی ارتش در كنار سایر قوای مسلح كشور تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب تاپای جان در حراست از مرزهای كشورمان ایستاده است و به هركشوری كه قصد تجاوز به میهن اسلامی ایران را داشته باشد پاسخی با صلابت و كوبنده خواهند داد.
7150/7134/ 2093

سرخط اخبار استان‌ها