۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۴۰
کد خبر: 81747472
T T
۰ نفر
یك  مدال طلا ،دو نقره و یك برنز حاصل تلاش هفت كاراته كا ایران در روز نخست

تهران-ایرنا-سیزدهمین دوره رقابت های كاراته قهرمانی آسیا امروز(جمعه) در یوكوهامای ژاپن آغاز شد و حاصل تلاش هفت كاراته كای ایران درروز نخست این رقابت ها یك مدال طلا،دو نقره و یك برنز بود.

به گزارش ایرنا،امیر مهدی زاده در رقابت های كومیته وزن منهای 60 كیلوگرم مدال طلای ایران را كسب كرد و سحر كرجی و سعید احمدی نیز نقره گرفتند.
همچنین مهران قربانعلی پور دررقابت های كاتای انفرادی سوم شد و برنز گرفت.
این درحالی بود كه رضا روشن كومیته كار وزن منهای 55 كیلوگرم تیم مردان ایران و فاطمه چالاكی نماینده وزن منهای 55 كیلوگرم تیم زنان با قبول شكست برابر رقبای خود از گردونه این رقابت ها حذف شدند و دستشان از مدال كوتاه ماند.
همچنین مهسا افسانه در كاتای انفرادی با شكست برابر نماینده ویتنام از گردونه این رقابت ها كنار رفت،افسانه در نخستین دیدار خود دراین مسابقات نماینده سریلانكا را با نتیجه 5 بر صفر شكست داده بود و حریف نماینده ویتنام شد. وی با قبول شكست مقابل حریف ویتنامی از گردونه این مسابقات حذف شد.
فردا(شنبه) و درادامه برگزاری سیزدهمین دوره رقابت های كاراته قهرمانی آسیا نمایندگان ایران با رقبای خود مصاف می كنند.
براین اساس رزیتا علیپور دروزن منهای 61كیلوگرم با نماینده قزاقستان روبه رو می شود و درصورت برد با برنده دیدار كره جنوبی و ویتنام مصاف خواهد كرد.
دروزن منهای 68 كیلوگرم الهه رضازاده درنخستین گام برابر نماینده كشور میزبان قرار می گیرد و در صورت برتری با برنده دیدار تیم های هندوستان و چین دیدار خواهد كرد.
همچنین در وزن به علاوه 68 كیلوگرم حمیده عباسعلی با نماینده ویتنام مصاف می كند و درصورت برتری با برنده دیدار نمایندگان ژاپن و هندوستان روبرو می شود. عباسعلی دارنده مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون و مدال نقره رقابت های جهانی برمن آلمان است.
علاوه براین تیم بانوان ایران كه در رقابت های كومیته نیز شركت دارد در نخستین دیدار خود برابر تیم بانوان قزاقستان قرار می گیرد.
این درحالی است كه در قسمت مردان ابراهیم حسن بیگی نماینده وزن منهای 75 كیلوگرم ایران درنخستین دیدار خود دراین رقابت ها حریف عراقی را پیش رو خواهد داشت و درصورت برتری با نماینده كره جنوبی و ازبكستان مصاف خواهد كرد.
همچنین ذبیح الله پورشیب كومیته كار وزن منهای 84 كیلوگرم كشورمان با نماینده ویتنام مصاف می كند و درصورت برتری با برنده دیدار ژاپن و هندوستان روبه رو خواهد شد.
سجاد گنج زاده دروزن به علاوه 84 كیلوگرم نیز در دیدار نخست خود برابر نماینده تایلند قرار می گیرد.
تیم كومیته مردان ایران نیز در ادامه این رقابت ها فردا با تیم هندوستان مصاف می كند و درصورت برتری با برنده دیدار تیم های كویت و قزاقستان روبه رو می شود.
سیزدهمین دوره رقابت های كاراته قهرمانی آسیا در یوكوهامای ژاپن از صبح امروز با شركت 285كاراته كا از 33 كشورآسیایی آغاز شده است .
این مسابقات روز یكشنبه به پایان می رسد .
ورزشی.(5)**9144**1581
۰ نفر