۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81747348
T T
۰ نفر
امام جمعه آستارا: همه بايد براي تقويت فرهنگ ديني در جامعه تلاش كنيم

آستارا - ايرنا - امام جمعه شهرستان بندر آستارا گفت: همه بايد براي تقويت و پويايي فرهنگ ديني و اسلامي در جامعه تلاش كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام كاظم حافظ نيا در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان آستارا افزود: اهميت به مسائل ديني منجر مي شود كه جامعه مسير سالم و سعادتمندي را در پيش بگيرد.
وي با اشاره به اينكه در برخي مواقع در مسائل اجتماعي شاهد بداخلاقي ها و بدرفتاري ها از سوي عده اي هستيم ، اضافه كرد: بدپوششي و بدحجابي نمونه اي از اين ناهنجاري هاي اجتماعي محسوب مي شود كه مي تواند پيامدهاي شومي را در پي داشته باشد.
وي با تقدير از تصميم گيري مسوولان دستگاه قضا در برخورد با مظاهر ضدفرهنگي ، بيان كرد: نبايد اجازه داد تا برخي با اعمال و رفتار خود، عفت و حيا را در جامعه زير سوال ببرند.
حجت الاسلام حافظ نيا خواستار نظارت بيش از پيش بر نوع عرضه و قيمت البسه در بازار آستارا شد و افزود: بسياري از لباس هاي موجود در ويترين مغازه ها الگويي برگرفته از دنياي غرب را دارند كه شايسته جامعه اسلامي نمي باشد.
وي ادامه داد: شايسته است آمران به معروف ، بسيجيان ، جامعه علمي و دانشگاهي و نهادهاي نظارتي به وظيفه خود در اين راستا بهتر از قبل عمل كنند.
خطيب جمعه آستارا با اشاره به اكران فيلم محمد رسول الله (ص) در سينماي آستارا ، گفت: اين فيلم مورد تاييد مراجع عظام تقليد قرار گرفته و پاسخي روشن به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در باب مسائل فرهنگي دارد.
حجت الاسلام حافظ نيا به تصوير كشيدن زندگي پيامبر (ص) را در اين فيلم در نوع خود بي نظير خواند و افزود: اين فيلم در حقيقت پاسخ دندان شكني است به كساني كه با بيرق منقش به نام محمد رسول الله (ص) در قالب گروه هاي تكفيري و داعش به جنگ با اسلام ناب محمدي (ص) برخاسته اند.
وي از شهروندان آستارايي خواست تا با حضور پرشور خود براي تماشاي اين فيلم فرهنگ ديني خود را به تصوير بكشند.
امام جمعه آستارا با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس خبرگان رهبري ، گفت: آمدن ما بر سر ميز مذاكره مشروط به لغو شدن تحريم هاست و مذاكرات ما با كشورهاي 1+5 به غير از مسائل هسته اي نبوده و ملت و دولت ايران اسلامي با استقامت مدافع آرمان هاي خود بوده و هستند.
وي در ادامه با اشاره به قيام خونين 17 شهريور سال 1357 ، افزود: پيروزي و نيز اقتدار روز افزون انقلاب اسلامي را مرهون خون پاك شهدا هستيم.
شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/2
7105/2007

سرخط اخبار استان‌ها