۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81746686
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوی بر عمومی كردن استفاده از انرژی پاك تاكید كرد

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش برای عمومی‌ كردن استفاده از انرژی پاك اقدامی ضروری است كه باید به سوی بومی شدن تكنولوژی آن برویم.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در بازدید از بزرگترین خط تولید پنل خورشیدی كشور در شهرك صنعتی كاویان خراسان رضوی افزود: تولید باید متناسب با بازار و تقاضای مصرف كننده باشد تا تبدیل به درآمد شود.
وی اظهار كرد: هم در كشور و هم در استان پول به اندازه كافی وجود دارد اما چرخه تبدیل پول به كالا مشكل دارد.
وی گفت: وام و تسهیلات بانكی نیز باید در اختیار مصرف كننده قرار گیرد تا بتواند مولدهای كوچك خورشیدی سیار را خریداری كند و چرخه ای درست كنیم كه به جای این كه صنعتگر زیر بار وام برود مصرف كننده از وام استفاده كند زیرا معتقدیم صنعتگر باید تولید كند و پولش را بگیرد.
استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری كرد در سفر بعدی خود به این شهرك بخشی از ماشین آلات وارداتی مربوط به انرژی خورشیدی توسط متخصصان كشور ساخته شده باشد.
رشیدیان از مدیركل محیط زیست خراسان رضوی نیز خواست برای تكثیر و گسترش انرژی خورشیدی در خراسان رضوی و مشهد از محل صندوق جدیدی كه در محیط زیست استان راه اندازی شده كمك كند.
وی گفت: یكی از راههای توسعه صنعتی خراسان رضوی توجه به محورهای مشهد - فریمان، مشهد - سرخس و نیز جاده میامی است كه بخش مهمی از صنایع استان در این مسیرها قرار گرفته است لذا باید به طور جدی زیرساختهای این مسیرها را تامین كرد تا زمینه فعالیت سرمایه گذاران مهیا شود.
مدیر عامل شركت تامین آتیه كه این خط تولیدی را راه اندازی كرده است نیز در این مراسم گفت: این شركت هم اكنون 50 درصد كنتورهای برق كشور را تولید می كند.
محسن حكاك افزود: شركت تامین آتیه، تمام سلولها و پنلهای خورشیدی مولد برق را تولید می كند و بزرگترین كارخانه تولید پنلهای خورشیدی كشور است.
وی با بیان این كه گروه شركتهای تامین آتیه در زیر مجموعه خود 10 شركت دارد اظهار كرد: شركت صنایع تولیدی انرژی پاك آتیه یكی از این شركتهاست كه تا كنون موفق به ساخت و تولید صنعتی شارژر های خورشیدی تلفن همراه، لپ تاپ، كنترل و محافظ انسان در برابر برق و پازلهای چوبی خورشیدی شده است.
وی گفت: راه اندازی بزرگترین خط تولید پنل خورشیدی تاكنون منجر به اشتغال زایی 30 نفر شده است و این مجموعه توان آن را دارد كه در صورت گسترش برای 80 نفر به صورت دایم در سه نوبت كاری اشتغال ایجاد كند.
حكاك، تامین سرمایه در گردش شركت به میزان 60 میلیارد ریال از طریق ارائه تسهیلات بانكی با بهره كم، خرید سلولها و پنلهای خورشیدی مولد برق این شركت تا یك سال توسط دستگاههای اجرایی، اصلاح قیمت برق و حذف یارانه انرژی مشتركین پر مصرف و توصیه به استفاده از چراغهای هیبریدی در سازمانهای دولتی را از انتظارات این شركت دانست.
وی محصولات این شركت را مطابق با معیارهای استاندارد معرفی كرد و گفت: از استاندار خراسان رضوی می خواهیم به بانكها دستور دهند كه به جای اخذ وثیقه های ملكی از واحدهای تولیدی وثیقه های تعهدی، چك یا سفته بگیرند.
1922 / 6053