۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹
کد خبر: 81746335
T T
۰ نفر
اجرای جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب كاشمر با حضور وزیر نیرو آغاز ‌شد

مشهد - ایرنا - عملیات اجرایی طرح بزرگ جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر كاشمر روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو بطور رسمی آغاز ‌شد.

فرماندار كاشمر میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح را بر اساس برآورد سال 1391 معادل هزار و 80 میلیارد ریال اعلام و بیان كرد: طرح توسط بخش خصوصی و به روش بیع متقابل اجرا می‌شود.
مهدی فروزان همچنین مدت زمان اجرای طرح را سه تا پنج سال عنوان كرد و افزود: جمعیت تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در افق 1415 برای شهر كاشمر حدود 143 هزار نفر است.
وی گفت: در اجرای طرح فاضلاب كاشمر 322 كیلومتر شبكه جمع‌آوری با قطرلوله از 200 تا 800 میلیمتر اجرا می شود.
فرماندار كاشمر هدف این طرح را نیز ارتقا سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از ورود آبهای آلوده به منایع زیرزمینی و محیط زیست، افزایش بهره‌وری، بازچرخانی، استفاده مجدد از پساب، ایجاد اشتغال، توسعه و گسترش فرهنگ ارزشگذاری به آب برشمرد.
وی همچنین افزود: آورده سرمایه‌گذار طرح در قبال تحویل پساب تأمین می‌شود.
فروزان ادامه داد: استفاده از منابع مالی بخش خصوصی، سرعت در اجرا، افزایش كیفیت، استفاده از فناوری و روشهای نوین، تقویت بخش خصوصی، برونسپاری، استفاده حداكثری از ظرفیتهای بومی و محلی در تحقق طرحهای عمرانی از ویژگیهای اجرای طرح فاضلاب كاشمر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
همچنین سومین همایش اقتصاد مقاومتی و بررسی راهكارها با محوریت آب و برق امروز با حضور حمیدرضا چیت ‌چیان وزیر نیرو، معاونین این وزارتخانه و مدیران كل خراسان رضوی در كاشمر آغاز شد.
بهره برداران بخش كشاورزی، كشاورزان و باغداران شهرهای كاشمر، بردسكن، خلیل‌آباد و كوهسرخ در این همایش حضور دارند.
نخستین همایش اقتصاد مقاومتی و بررسی راهكارهای آن پارسال با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برپا و دومین دوره آن نیز اوایل امسال با محوریت دام و طیور با حضور معاونین وزارت جهاد كشاورزی در كاشمر برگزار شده بود.
همچنین وزیر نیرو در ابتدای ورود به كاشمر با حضور در مزار شهدای این خطه در امامزاده سیدحمزه با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كرد.
كاشمر در فاصله 228 كیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
هم اینك 420 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی تحت پوشش شبكه فاضلاب قرار دارند.
بر این اساس شبكه فاضلاب در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و گلبهار در دست اجرا است و 50 درصد جمعیت این شهرها تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند.
شبكه فاضلاب در شهرهای تربت جام، تایباد، گناباد، قوچان، طرقبه شاندیز و كاشمر نیز در دست اجرا است.
7497/1858

سرخط اخبار استان‌ها