۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81746272
T T
۰ نفر

سلطانی فر: ایران محور گردشگری علمی جهان شود

۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰
کد خبر: 81746272
سلطانی فر: ایران محور گردشگری علمی جهان شود

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری كرد تا با فراهم شدن شرایط مورد نیاز ایران محور گردشگری علمی جهان شود .

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد پروفسور حسابی افزود: ایران از توانمندی گردشگری بسیار غنی برخوردار است و اكنون گردشگران فرهنگی و طبیعی بسیاری به خود جذب می كند.
سید محمود حسابی (۱۲۸۱ -1371) با نام اصلی محمود خان میرزا حسابی معروف به پروفسور حسابی فیزیكدان، وزیر آموزش و پرورش و ...بنیانگذار فیزیك دانشگاهی در ایران بود.
سلطانی فر ادامه داد: ایران به عنوان كشوری كه دارای سابقه تاریخی و تمدن 11 هزار ساله است همیشه در دنیا بزرگ و تعیین كننده بوده و در قرون مختلف به عنوان ابرقدرت از آن یاد می شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی افزود: اگرچه در یك تا دو قرن اخیر از آن بزرگی دور شده است اما با فضای جدیدی كه به وجود آمده امیدواریم در آینده ای نه چندان دور ایران دوباره به كشوری بزرگ تعیین كننده و ابرقدرت تبدیل شود.این هدف به طور قطع با همت نسلی كه دكتر حسابی را الگوی خود قرار داده اند میسر خواهد شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توانمندی های علمی و فرهنگی در كشور اشاره كرد و گفت: ایران از لحاظ میراث ملموس و بزرگتر از آن میراث ناملموس یك كشور- از اهمیت بالایی برخوردار است ، میراث ناملموس ما شامل آداب، سنن و افرادی هستند كه در طول تاریخ در كشور در علوم مختلف نام آور بوده اند. ایران همیشه در قرون مختلف مركز علم، ادب و هنر بوده است.
سلطانی فر گفت: مورخان همواره نقل می كنند كه گرچه اسلام تا ایران با لشكركشی بوده است اما از ایران به بعد توسعه ی آن همیشه با تفكر، علم و خرد همراه بوده است.
وی با بیان اینكه باید مبنای تعامل خود را با دنیا بر بنای منطق، عقل و اندیشه قرار دهیم و در این صورت شرایطی به وجود می آید تا ارزش های علمی و فرهنگی ایران را در دنیا به عنوان ارزش های جهانی مطرح شود، ابراز امیدواری كرد تا با الگوگیری از رفتار افراد فرهیخته مانند پروفسور حسابی این میراث ارزنده كشور حفظ شود.
در ادامه مراسم یك شاهنامه نفیس از طرف علی معلم رییس فرهنگستان هنر به موزه پروفسور حسابی تقدیم شد.
علمی**9014**3061**1601**
۰ نفر