۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81743930
T T
۰ نفر
خسروي وفا: استقلال كميته ملي پارالمپيك گامي مهم براي توسعه ورزش همگاني معلولان است

تهران - ايرنا - رييس كميته ملي پارالمپيك گفت: استقلال كميته فرصت بسيار خوبي براي ورزش جانبازان و معلولان است كه در زمينه توسعه ورزش همگاني اقدامات بيشتري انجام دهند.

به گزارش ايرنا، با تصويب ماده واحده اي از سوي كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، استقلال كميته ملي پارالمپيك جمهوري اسلامي ايران از كميته ملي المپيك به مراحل پاياني نزديك مي شود.
به گزارش فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان، محمود خسروي وفا پيرامون پيشينه ي اين رويداد گفت: سال 1377، رئيس كميته بين المللي پارالمپيك سفري به ايران داشت و در حاشيه ديداري كه با رئيس وقت مجلس شوراي اسلامي انجام شد، درخواست كرد كميته ملي پارالمپيك ايران مستقل شود. اين مساله در مجمع كميته ملي المپيك در سال 1378 بررسي و درنهايت منجر به اين شد كه كميته ملي پارالمپيك به رسميت شناخته شده و اساس نامه آن به تصويب مجمع برسد.
وي افزود: به مرور، نهادهاي نظارتي اعلام كردند كه مجمع كميته ملي المپيك، مرجعي قانوني براي تصويب اساس نامه پارالمپيك نيست و در نهايت خواستار اين مطلب شدند كه مسيري قانوني در اين خصوص طي شود. بخشي از اين مسير قانوني نيز به طور طبيعي به دولت و بخشي به مجلس مربوط مي شود. بر اين اساس، سال 1392، با امضاي 22 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، طرحي تدوين و تقديم به كميسيون فرهنگي مجلس شد و پس از آن، مركز پژوهش هاي مجلس بررسي هاي لازم را در اين زمينه انجام داد و نظر مساعد خود را اعلام كرد.
رئيس كميته ملي پارالمپيك در ادامه گفت: نمايندگان وزارت ورزش و جوانان در كميسيون هاي مختلف شركت كردند و نظر مثبت خود را با تصويب اين طرح اعلام داشتند و در نهايت هفته گذشته، توضيحات ما در خصوص چرايي تصويب اين طرح و استقلال اين كميته، به سمع كميسيون اجتماعي رسيد، موضوع به راي گذاشته شد و خوشبختانه با تصويب اين كميسيون، استقلال كميته ملي پارالمپيك اعلام شد.
وي اعلام كرد: اساس نامه كميته ملي پارالمپيك از سوي وزارت ورزش و جوانان تا حداكثر مدت سه ماه در كارگروهي متشكل از رئيس كميته ملي المپيك، رئيس كميته ملي پارالمپيك، روساي فدراسيون هاي ورزش جانبازان و معلولين و نابينايان و كم بينايان، نماينده وزارت ورزش و جوانان، نماينده سازمان بهزيستي، نماينده بنياد شهيد و امور ايثارگران، وزراي آموزش و پرورش، علوم تحقيقات و فناوري، 2 نماينده كميسيون اجتماعي مجلس و يك نماينده از كميسيون فرهنگي مجلس تهيه و جهت تصويب به هيات وزيران تقديم خواهد شد.
رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين خاطر نشان كرد: اين استقلال فرصت بسيار خوبي براي ورزش جانبازان و معلولين است كه در زمينه توسعه ورزش همگاني اقدامات بيشتري انجام دهد و اين عمل در نهايت به ورزش قهرماني و افتخار آفريني ورزشكاران جانباز و معلول نيز منتهي خواهد شد.
خسروي وفا گفت: در گذشته شاهد اين بوديم كه بودجه اي كه در كميته ملي المپيك به تصويب مي رسيد، گاه به دليل مشكلات دچار ريزش مي شد و اين ريزش به كميته ملي پارالمپيك بازمي گشت و در اجراي برنامه ها دچار مشكل مي شديم.
وي تصريح كرد: در نهايت شرايطي كه با استقلال اين كميته به وجود مي آيد، براي آينده ورزش جانبازان و معلولين بهتر خواهد بود و ديگر شاهد مشكلاتي كه پيش از اين داشتيم، نخواهيم بود.
رئيس كميته ملي پارالمپيك در پايان گفت: بار ديگر از سوي جامعه ورزش جانبازان و معلولان از نمايندگان مجلس تشكر مي كنم و اميدوارم كه با همدلي و همراهي بي نظير آنها و جديتي كه در اين ارتباط دارند، تا 24 مهر ماه كه مصادف با روز ملي پارالمپيك در كشورمان به ثبت رسيده است، اين ماده واحده در صحن علني مجلس نيز به تصويب برسد.
ورزش(1)**1379
۰ نفر