۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81743209
T T
۰ نفر
گرد و غبار دید افقی در قصرشیرین را به میزان یك هزار متر كاهش داد

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: برای دومین روز متوالی در هفته جاری گرد و غبار فضای این شهرستان مرزی را فرا گرفت و دید افقی در روز سه شنبه را به یك هزار متر كاهش داد.

حیدر چوپانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اكنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین 9 هزار متر از حد استاندارد یك هوای سالم كه 10 هزار متر است كمتر می باشد.
وی دمای فعلی هوای قصرشیرین را 33 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 15 درصد اعلام كرد.
رییس اداره هواشناسی قصرشیرین پیش بینی كرد گرد و غبار موجود در آسمان شهرستان قصرشیرین تا اوایل وقت فردا به تدریج از جو منطقه خارج شود.
چوپانی گفت: از ابتدای امسال تاكنون این شهرستان 78 روز درگیر غبار بوده كه در فروردین 9، اردیبهشت 15، خرداد 22، تیر ماه 17 روز، در مرداد ماه 13 و در شهریور ماه جاری نیز دو روز آسمان این شهرستان مرزی با گرد و خاك همراه بوده است.
گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی در غرب كشور نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است كه غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای كشور را آلوده كرده است.
طبق توصیه های پزشكان شهروندان به ویژه افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری كرده و در صورت لزوم از ماسك استفاده كنند.
شهرستان قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد.
2077/3012/8066
۰ نفر