۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸
کد خبر: 81742002
T T
۰ نفر
اجرای نظام سند تحول بنیادین كیفیت تعلیم و تربیت را ارتقاء می بخشد

تهران - ایرنا - وزیرآموزش و پرورش گفت: اجرای زیرنظام های مختلف سند تحول بنیادین، فعالیت های مختلف آموزش و پرورش را به سمت ارتقای كیفیت بخشی امر تعلیم وتربیت هدایت می كند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، علی اصغر فانی روز دوشنبه و در آیین اولین جشنواره تفكر و سبك زندگی و چهارمین جشنواره تجارب برتر تربیتی كه در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد ،‌افزود:عملیاتی كردن سند تحول در طول برنامه ششم و هفتم ، موجب توسعه كشور می شود.
وی با بیان اینكه فعالیت های تربیتی و پرورشی باید متناسب با شرایط محیطی جامعه تحول پیدا كند ، اظهارداشت: شرایط جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات زیادی كرده و از این نظر فعالیت های تربیتی و پرورشی باید متناسب با شرایط محیطی جامعه امروز متحول شود.
فانی تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را وظیفه دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهارداشت: بیش از یك میلیون فرهنگی در كشور حضور دارند كه بهسازی و به روزرسانی دانش و اطلاعات آنها بسیار مهم تر از تربیت نیروی انسانی است .
وی با تاكید بر اینكه دانش و آگاهی این دسته افراد باید سبب تغییر در بینش ، نگرش و اصلاح فردی و گروهی دانش آموزان شود ، افزود: تا زمانی كه رفتارسازی مناسب در دانش آموزان شكل نگیرد قطعا تحولی در آموزش وپرورش رخ نخواهد داد و این وظیفه خطیر برعهده معلمین آگاه به دانش روز است.
وزیرآموزش و پرورش گفت: برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفكر و سبك زندگی و تجارب برتر تربیتی می تواند منشأ ارایه روش های نوین در اداره بهینه فعالیت معلمان و مربیان در تدریس فعال و بروز خلاقیت و ابتكار در دانش آموزان باشد.
فانی با بیان اینكه تربیت كار سختی است و به همین دلیل امام راحل شغل معلمی را همانند رسالت انبیاء برمی شمردند ، گفت: منتخبین برتر این جشنواره باید با استفاده از تجارب برتر تربیتی و روش های نوین تدریس، بتوانید رفتارسازی فردی و گروهی دانش آموزان متناسب با شرایط جامعه را به نحو احسن توسعه دهند.
بنابراین گزارش ، وزیر آموزش و پرورش در پایان این مراسم به همراه حمید رضا كفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از كتاب تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس رونمایی و از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
اولین جشنواره تفكر و سبك زندگی و چهارمین جشنواره تجارب برتر تربیتی طی دو روز و با حضور 99 تن از برگزیدگان استان های سراسر كشور در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش برگزار شد.
فرآهنگ **1417**1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ