۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81741997
T T
۰ نفر
جانشین فرمانده ناجا: رعایت حقوق شهروندی در راس اقدامات ناجا است

سمنان - ایرنا - جاشنین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تمام اولویتها و وظایف ماموران نیروی انتظامی باید در چارچوب رعایت حقوق شهروندی مردم اجرایی شود.

سردار اسكندر مومنی روز دوشنبه در آئین معرفی فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: مساله امنیت نیز باید با رعایت حقوق شهروندی از سوی ماموران ناجا و با رعایت نهایت دقت در برخورد و اخلاق حسنه در دستور كار قرار گیرد.
وی گفت: نیروی انتظامی در مورد رعایت حقوق مردم بسیار سختگیر است و از مساله ای نمی گذرد تا حقوق شهروندی كه از اولویتهای نیروی انتظامی است، به درستی محقق شود.
وی خاطرنشان كرد: در پنج ماه سال 94 شرایط امنیت عمومی كشور در شاخصهای مختلف بهبود یافته است و شاهد كاهش حدود 10 درصدی جرایم در بخشهای مختلف هستیم.
مومنی از كشف حدود 240 تن انواع مخدر در سال 94 در كشور اشاره و خاطرنشان كرد: این میزان كشفیات نسبت به مدت مشابه سال 93 افزایش 20 درصدی نشان می دهد.
وی با بیان اینكه 77 درصد از 240 تن انواع موادمخدر كشف شده در سال جاری از چهار استان مرزهای شرق و جنوب شرق كشف شدند، تصریح كرد: این امر نشان می دهد اهتمام و مقابله ناجا با قاچاق موادمخدر از نقطه صفر مرزی آغاز می شود.
جاشنین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی افزود: ناجا در تلاش است در كنار برقراری امنیت با كمك مردم، احساس آرامش در جامعه افزایش یابد و علاوه بر امنیت عینی، امنیت روانی یا همان آرامش خیال نیز در جامعه تقویت شود.
وی با اشاره به شعار همدلی و همزبانی، یاد آور شد: امروز تعامل در كشور یك انتخاب نیست، بلكه همراهی و همزبانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ارگانها علاوه بر انجام وظایف تكلیفی خود، باید در هماهنگی و تعامل نیز باید به هم افزایی برسند.
مومنی ایجاد امنیت مردم‌محور و پلیس اجتماعی را دو رویكرد اصلی ناجا در ایجاد امنیت در كشور برشمرد و اضافه كرد: به همین منظور، تاكنون 20 هزار نفر به عنوان پلیس افتخاری برای همكاری با نیروی انتظامی جذب شده اند و ناجا از این طریق، قصد دارد از ظرفیت مردم و جامعه برای برقراری امنیت استفاده كند.
وی امنیت را از زیرساختهای اصلی هر جامعه دانست كه قوام و دوام هر جامعه ای به آن وابسته است و گفت: امنیت بخشی از توسعه در عرصه های مختلف نیست، بلكه بستری برای پیشرفت است كه اگر نباشد هیچ توسعه ای شكل نمی گیرد.
وی ادامه داد: ایران در منطقه ای قرار دارد كه اكنون تحولات عمده و ناامنی در كشورهای همسایه بیداد می كند، ولی به بركت خون شهدا امروز امنیت در ایران اسلامی نعمت بزرگی است.
وی با اشاره به میزان پایین نرخ جرم در استان سمنان با توجه به سابقه مذهبی و فرهنگی مردم، افزود: ظرفیتها و ساختار استان سمنان تنها متعلق به مردم ساكن آن نیست و مورد استفاده زائران میلیونی حرم رضوی قرار می گیرد.
جانشین فرمانده ناجا به ارتقای شاخص های امنیتی در استان سمنان در سالهای اخیر اشاره كرد و افزود: كاهش تلفات جاده ای، افزایش كشف سرقت و ... از دستاوردهای مهم نیروی انتظامی این استان است كه قابل تقدیر است.
سرهنگ روح الامین قاسمی در این آئین به عنوان فرمانده انتظامی استان سمنان معرفی و از تلاش های سردار محمدرضا میرزایی كه به مقام بازنشستگی نائل آمده است، قدردانی شد.
سردار محرم مجرد رییس بازرسی ناجا، امام جمعه موقت، جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی، قضایی و ... استان سمنان در آئین معرفی فرمانده انتظامی استان سمنان حضور داشتند.ك/2
6103