۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81741905
T T
۰ نفر
37 هزار نفر آماده همكاری با ناجا به عنوان پلیس افتخاری هستند

سمنان - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: 37 هزار نفر در كشور آماده جذب و همكاری با ناجا به عنوان پلیس افتخاری هستند و پرونده آنها در مراحل نهایی است.

سردار اسكندر مومن روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: رویكرد اصلی نیروی انتظامی كشور، ایجاد امنیت مردم‌ محور و پلیس اجتماعی است.
وی در توضیح وظایف و نوع عملكرد پلیس افتخاری یادآور شد: پلیس افتخاری در چارچوب قانون به نیروی انتظامی در برقراری امنیت در بخشهای مختلف مانند امنیت مناطق و محلات، كمك می كند و اختیارات آن بر اساس قانون، بسته به ماموریتهایشان، در چارچوب اختیارات پلیس است.
وی ادامه داد: پلیس افتخاری دارای یونیفورم و لباس مشخص و چارچوب اختیارات تعیین شده هستند و منطبق با قانون عمل می كنند و معتقدیم در آینده با حضور پلیس افتخاری كه بر اساس آن مردم به صورت افتخاری به ناجا كمك می كنند، شاهد دگرگونی اساسی در حوزه امنیت عمومی و محلات خواهیم بود.
وی تصریح كرد: با رویكرد امنیت مردم محور و كمك پلیس افتخاری امسال، ضریب امنیتی در كشور حدود 10 درصد بهبود یافته است و جرایم مختلف در پنج ماه سال 94 به طور متوسط 10 درصد كاهش یافته است.
جانشین فرماندهی ناجا، از كاهش سه درصدی وقوع قتل، كاهش 10 درصدی سرقتها، افزایش یك درصدی سرقت از منزل، افزایش 20 درصدی كشف موادمخدر و ... در سال 94 خبر داد.
وی افزود: در ادامه روند كاهش تصادفات و حوادث جاده ای در پنج سال گذشته، در سال 94 نیز حوادث جاده ای در كشور پنج درصد كاهش یافته است كه نتیجه همكاری مردم و آگاهی رسانی رسانه ای بوده است.
وی در مورد میزان رضایت نیروی انتظامی از امنیت خودروهای تولید داخل، خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته، برخی اقدامات در شاخص هایی مانند نصب كیسه هوا، نصب ترمز ضد قفل، رعایت استانداردهای یورو چهار، برای ارتقای امنیت خودروها مطلوب بوده است.
وی تصریح كرد: میزان افزایش امنیت خودروهای تولید داخل رضایت بخش نیست و معتقدیم ظرفیت صنعت خودروی كشور در افزایش ایمنی خودروها بیش از این است، البته اقداماتی انجام شد، ولی آنچه مورد انتظار بود، محقق نشده است.
اسكندری تاكید كرد: رقابت و نظارت باعث افزایش ایمنی و كیفیت خودروها در كشور می شود كه به دلایلی، در حوزه خودرو، رقابت در كشور پایین و نظارت نیز به اعتقاد ما ضعیف است و به این دو دلیل، می توان گفت در حوزه ارتقای ایمنی خودروها پیشرفتهای خوبی نداشتیم و رضایت بخش نیست.
وی با اشاره به بازدارندگی قوانین راهنمایی و رانندگی كه پس از 40 سال در كشور بازنگری شد، اظهار كرد: اجرای این قانون به همراه ارتقای آگاهی بخشی به جامعه باعث كاهش تلفات جاده ای كشور از حدود 28 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار و 800 نفر در سال 89 شد.
سردار اسكندر مومنی امروز در آئین معارفه سرهنگ روح الامین قاسمی به عنوان فرمانده انتظامی استان سمنان حضور یافت.
سردار محمدرضا میرزایی فرمانده سابق انتظامی استان سمنان نیز به مقام بازنشستگی نائل آمد.ك/3
6103/1352