۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۱۶
کد خبر: 81740961
T T
۰ نفر
بیمارستان خیریه شهرستان فراهان استان مركزی  به بهره برداری رسید

اراك- ایرنا- بیمارستان خیریه شهرستان فراهان از توابع استان مركزی پس از 15 سال وقفه روز یكشنبه همزمان با هفتمین روز از هفته دولت با حضور استاندار و تنی چند از مسوولان دستگاه های اجرایی استان به بهره برداری رسید.

این بیمارستان در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع و سه هزار و 200 متر زیر بنا در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 700میلیون ریال از سوی خیران احد خسروانی و احمد صبا ساخته شده است.
عملیات تجهیز این بیمارستان نیز از سوی دانشكده علوم پزشكی اراك با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شده است.
بیمارستان خیریه شهرستان فراهان 32 تخته و دارای بخش های جراحی، زنان و زایمان، كودكان، عفونی، داخلی، آزمایشگاه، رادیولوژی و دیالیز است.
40 طرح عمرانی و خدماتی دیگر امروز با حضور استاندار و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی استان مركزی با اعتباری بالغ بر یكصد میلیارد ریال در نقاط مختلف شهرستان فراهان به بهره برداری رسید.
عملیات آبرسانی به دو روستای تلخاب و آرزومند، بهره برداری از خانه بهداشت فردقان، بهره برداری از دو ساختمان دهیاری روستاهای ونك و محسن آباد، آبرسانی به چاه های كشاورزی و بهسازی معابر روستای محسن آباد از مهمترین طرهای شهرستان فراهان بود كه با حضور استاندار و مسوولان استان مركزی به بهره برداری رسید.
فراهان از توابع استان مركزی در سال ۱۳۸۹ به طور رسمی شهرستان شد.
3017/6012