۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81740783
T T
۰ نفر
46 طرح راه و شهرسازي در خوزستان بهره برداري شد

اهواز- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي خوزستان گفت: به مناسبت هفته دولت 46 طرح راه و شهرسازي در اين استان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، «منوچهر رحماني» مديركل راه و شهرسازي خوزستان، يكشنبه در حاشيه آيين بهره برداري از طرح چهارخطه بهبهان- رامهرمز از سه راهي «اميرحاضر» به سوي رامهرمز به خبرنگار ايرنا گفت: اعتبار اختصاص يافته به 46 طرح استان يك هزار و 250 ميليارد ريال بوده است.
رحماني افزود: با بهره برداري از اين طرح ها براي يك هزار و 828 نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم فرصت اشتغال ايجاد شده است.
وي اين طرح ها را شامل ساخت، بهسازي، روكش آسفالت، ترميم، اصلاح هندسي راه ها و رفع نقاط حادثه خيز اعلام كرد و ادامه داد: اين طرح ها در محورهاي اصلي و روستايي در شهرستان هاي انديمشك، دزفول، شوشتر، هفتگل، دشت آزادگان، هنديجان، آبادان، حميديه، رامهرمز و 11 شهرستان ديگر اجرا شده است.
رحماني محل اعتبارات هزينه شده براي اين طرح ها را ملي و استاني عنوان كرد و گفت: تكميل طرح هاي نيمه تمام با استفاده از امكانات و اعتبارات موجود اولويت وزارت راه و شهرسازي در استان خوزستان است.
وي اضافه كرد: براي طرح چهارخطه بهبهان- رامهرمز، 30 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافت و در مدت هشت ماه به طول چهار هزار و 300 متر اجرا شد.
رحماني درباره 2 طرح ديگر راه كه يكشنبه در هنديجان و هويزه به بهره برداري رسيد، گفت: اين طرح ها شامل مرحله نخست ساخت جاده هاي آنتني (دسترسي روستايي) و ساخت، بهسازي و آسفالت ريزي محور امامزاده ميررحمان (ميرنعمان) به طول هفت كيلومتر و اعتبار 21 ميليارد ريال و بهسازي و آسفالت محور قديم هويزه- مزار شهدا به طول چهار كيلومتر با اعتبار 23 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و ملي و ماده 180 است.
وي افزود: با بهره برداري از محور گردشگري- زيارتي امامزاده ميررحمان يك راه دسترسي ايمن براي دامداران، كشاورزان و روستاييان منطقه ايجاد شده است.
مديركل راه و شهرسازي خوزستان گفت: با بهسازي و آسفالت ريزي محور قديم هويزه- مزار شهدا، تردد كاروان هاي راهيان نور و ساكنان 10 روستاي واقع در مسير آسان شده است.
6084/3004/ 6037/1961
۰ نفر