۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81740634
T T
۰ نفر
زمینه همكاری هوا فضایی شركت های ایرانی و روسی فراهم شده است

مسكو- ایرنا- رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران خاطرنشان كرد: نمایشگاه بین المللی هوایی ماكس- 2015 مسكو، زمینه ساز همكاری شركت های ایرانی با شركت های هوایی روسی و آسیایی شد.

امین سالاری روز یكشنبه در پایان نمایشگاه بین المللی مسكو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور شركت های ایرانی در این نمایشگاه موفق بود و در جریان آن زمینه برقراری روابط با تعدادی از مدیران و نمایندگان شركت های حاضر در نمایشگاه مسكو فراهم شد.
وی در توضیح جایگاه اتحادیه صنایع هوافضایی ایران در كشورمان یادآوری كرد: این اتحادیه كه با 1700 عضو در بخش های طراحی، تولیدی و پژوهشی فعالیت می كند؛ از مدتی پیش برای استفاده از فرصت ماكس 2015 زمینه شركت اعضا را فراهم كرد.
سالاری ادامه داد: یكی از اهداف شركت در نمایشگاه ماكس-2015 جستجوی شركای روس برای همكاری و مشاركت در عرصه فناوری ها با شركت های ایرانی بود و در این رابطه با نمایندگان چندین شركت روسی مذاكراتی داشتیم و توانستیم با آنها ارتباط برقرار كنیم.
رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران درباره هدف دیگر اتحادیه از شركت در نمایشگاه بین المللی مسكو خاطرنشان كرد: در این نمایشگاه بازدیدكنندگان از كشورهای مختلف حضور دارند و این فرصت مناسبی برای صادرات محصولات صنایع هوایی ایران است.
سالاری گفت: در غرفه اتحادیه شركت های ایرانی، نمونه محصولات تولیدی اعم از قطعات انواع موتورها، سامانه های دوربین دید در شب و دوربین های حرارتی را عرضه كرده اند كه در سطح جهانی اهمیت زیادی دارد. سیستم های هدایت و كنترل هواپیما و سامانه های كنترل ماهواره از دیگر تجهیزات عرضه شده در غرفه ایران است.
به گفته رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران، شركت های ایرانی شركت كننده در نمایشگاه ماكس تا اندازه ای به این دو هدف دست یافتند. بسیاری از مقام ها و نمایندگان شركت های هوایی كشورهای آسیای مركزی و جنوب شرق آسیا كه در نمایشگاه حضور داشتند، برای خرید محصولات ارائه شده ابراز تمایل كردند.
وی ادامه داد: شركت های روسی هم از همكاری های تكنولوژیك و مشاركت در طرح های فنی با شركت های ایرانی استقبال می كنند.
سالاری همچنین گفت كه یكی دیگر از اهداف شركت در نمایشگاه بین المللی هوایی مسكو، معرفی نمایشگاه توانمندی های صنعتی هوایی-فضایی ایران است كه قرار است در تهران برگزار شود.
وی افزود: برای معرفی نمایشگاه تهران كاتالوگ هایی را بین بازدیدكنندگان و مقامهای شركت های هوایی در ماكس توزیع كردیم و امیدواریم استقبال گسترده ای از این نمایشگاه انجام گیرد.
رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران در پایان مصاحبه خاطرنشان كرد: بسیاری برای همكاری با شركت های ایرانی راغب هستند و این امر پشتوانه خوبی برای مشاركت های مراكز صنایع هوایی با شركای خارجی و زمینه ساز گسترش همكاری ها در این عرصه است.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ماكس-2015 كه از روز سه شنبه هفته گذشته در شهرك ژوكوفسكی در حومه مسكو دایر می باشد، امروز به پایان می رسد.
در این نمایشگاه 55 هكتاری صدها شركت از 40 كشور جهان هزاران نمونه از تولیدات نظامی و هوا فضا را به نمایش گذاشتند و هیات های علمی و فناوری، وزارت دفاع و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از آن بازدید كردند.
اروپام*3391**1516**1485**1517

سرخط اخبار جهان