۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81739389
T T
۰ نفر
معاون استاندار: 150 مدرسه در استان قزوين توسط خيران احداث شده است

قزوين-ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين گفت: تاكنون 150 باب مدرسه با مشاركت خيران در اين استان احداث و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا،منوچهر حبيبي روز شنبه در آيين بهره برداري از مدرسه ابتدايي شش كلاسه خيريه ايزدپناهي محمود آباد نمونه كه به مناسبت گراميداشت هفته دولت انجام شد، افزود: فرهنگ كار خير در جامعه اسلامي ما نهادينه شده است كه مدرسه سازي را بايد يكي از نمونه هاي آن دانست.
وي با بيان اينكه خيران در برخي نقاط در كار مدرسه سازي از دولت پيشي گرفته اند، اظهار كرد: بايد براي توسعه و نوسازي فضاهاي آموزش و پرورش قزوين قدردان خيران و خدمات اداره كل نوسازي مدارس كه از كيفي ترين دستگاه هاي اجرايي استان است، باشيم.
در اين مراسم از جمعي از خيران مدرسه ساز استان قزوين با اهداي لوح و جوايز تجليل شد.
گفتني است، ايوب رحيمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين نيز روز شنبه در مراسم بهره برداري از يك واحد آموزشي ديگر (دبيرستان شبانه روزي مجابي مينودر) كه با مشاركت خيران ساخته شده است، گفت: مدرسه سازي يكي از نيازهاي مهم و جدي جامعه ما است كه خيران در آن از سهم و نقش بالايي برخوردار هستند.
وي اظهار اميدواري كرد، خيران همچون مدرسه سازي، اقدامات خيرخواهانه خود را در ساير بخش ها بويژه در حوزه هاي اجتماعي نيز گسترش دهند.
داوود محمدي نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم از مدرسه سازي به عنوان يك باقيات صالحات ياد كرد و گفت: خيران مدرسه ساز در رشد و اعتلاي فرهنگ و دانش اين مرز و بوم از نقش بسزايي برخوردار هستند.
وي با بيان اينكه هرجا امور بدست مردم سپرده شده در آن بخش شاهد پيشرفت هاي شگرف و قابل ملاحظه اي بوده ايم، افزود: از مدرسه سازي بايد به عنوان يكي از اين امور ياد كرد.
براساس آخرين آمار، استان قزوين داراي حدود يكهزار و 400 مدرسه و بيش از 6هزار كلاس درس است.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها