۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81739301
T T
۰ نفر

تداوم جنایات داعش در سوریه با اعدام 91 نفر در یك ماه

۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81739301
تداوم جنایات داعش در سوریه با اعدام 91 نفر در یك ماه

تهران-ایرنا- گروهك تروریستی تكفیری داعش طی ماه گذشته 91نفر را در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و از جمله 39 نفر از عناصر خود را اعدام كرد .

به گزارش ایرنا، گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه كه مقر آن در لندن است ، در پایگاه اینترنتی خود نوشت : داعش در چهاردهمین ماه اعلام به اصطلاح خلافت خود ، دست به اعدام های زیادی در مناطق مختلف سوریه و از جمله اطراف دمشق ، دیر الزور ، الرقة ، حماة ،حمص والحسكه زد به گونه ای كه از 29جولای تا 29اگوست سال جاری میلادی 91نفر را دراین مناطق سوریه اعدام كرد .
داعش ماه گذشته 32 غیر نظامی و از جمله دو زن ، 39 عنصر خود و از جمله یكی از سركردگان رسانه ای داعش ، 11عضو دیگر گروه های فعال در سوریه ، 9نیروی ارتش سوریه را اعدام كرد.
ناظر حقوق بشر سوریه افزود : داعش در بیشتر موارد سراز تن این افراد جدا كرد .
اتهام هایی كه داعش به این افراد وارد كرده بود ، بیشتر شامل جاسوسی و مزدوری برای طرف های خارجی، جادوگری، راهزنی، دشنام دادن به ذات الهی، همكاری با صلیبی ها ، وابستگی به ارتش سوریه و شورای های بیداری بود .
این مركز یادآورشد: داعش طی 14 ماه حكومت خود و تا به امروز ( شنبه ) در مجموع 3 هزار و 156نفر را در سوریه اعدام كرد كه در مجموع یك هزار و 841نفر غیر نظامی بوده و از این افراد نیز 76نفر كودك و 95نفر زن بوده اند .
ناظر حقوق بشر یادآورشد: داعش برخلاف ادعاهای خود مبنی بر حمایت از اهل سنت، بیش از 930عرب اهل سنت را به قتل رسانده و طی این مدت 223سوری كرد زبان را نیز به قتل رسانده است .
داعش همچنین طی فعالیت خود در سوریه 236نفر از اعضای دیگر گروه های رقیب خود را نیز به قتل رسانده است .
این گروهك تروریستی همچنین طی این مدت 182نفر از عناصر خود را نیز به اتهام غلو، جاسوسی برای كشورهای خارجی و صلیبی ها اعدام كرده است .
بیشتر این ها زمانی كه قصد بازگشت به كشورهای خود داشتند ، دستگیر شده و به اتهام های واهی به اعدام محكوم شدند.
داعش در مجموع 897 نفر از افسران و نیروهای ارتش سوریه را نیز اعدام كرده است .
خاورم **2041**1010
۰ نفر