۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81737852
T T
۰ نفر
فرصتهای سرمایه گذاری در ایران طی نشستی در سوئیس تشریح شد

تهران - ایرنا - رییس اتاق مشترك ایران و سوییس گفت: معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در ایران در نشستی با حضور 450 بنگاه اقتصادی دو كشور در زوریخ برگزار شد و راههای توسعه همكاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از اتاق ایران، شریف نظام مافی افزود: نشست مزبور با همكاری سازمان توسعه تجارت ایران روز پنجشنبه (دیروز) پنجم شهریور ماه جاری برپا شد و واحدهای تجاری از سطوح مختلف در این نشست حضور داشتند.
وی اضافه كرد: علاوه بر بانك ها كه حضور چشمگیری داشتند، شركت هایی در زمینه صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، غلات، خدمات، صنایع سنگین و حوزه سلامت در این جلسه حاضر بودند.
رییس اتاق مشترك ایران و سوییس با اشاره به اینكه انتظار اولیه حضور مدیران 150 شركت در این نشست بود، گفت: یك هفته قبل از زمان برگزاری به دلیل استقبال بی نظیر شركت ها برای حضور، وب سایت مربوط به ثبت نام بسته شد و در نهایت شاهد حضور مدیران 450 شركت در این برنامه بودیم.
نظام مافی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: چهره جدیدی از ایران ارائه شد، كشوری كه آماده جذب سرمایه گذاری های جدید، مشترك و مستقل است و تلاش شد چهره واقعی از كشورمان ارایه شود و این امر تاثیر گذاری عالی به همراه داشت.
وی خاطرنشان كرد: بیان جذابیت ها و مشكلات در كنار هم باعث می شود كه سرمایه گذاران با دیدی باز و روشن به این بازار وارد شوند.
نظام مافی افزود: طی سخنرانی خود ظرفیت های بالای ایران برای سرمایه گذاری را تبیین كرد و درعین حال چالش هایی كه قابلیت حل دارند، برای حاضران بازگو شد.
رئیس اتاق مشترك ایران و سوییس همچنین از انجام برنامه ریزی های لازم به منظور حضور یك هیات تجاری بزرگ از سوییس در ایران خبر داد و گفت: شركت های سوییسی علاقه بسیاری برای سرمایه گذاری مشترك در ایران دارند و به همین دلیل اشتیاق دارند كه هرچه زودتر طرف های تجاری خود را شناخته و با كمك آنها اقدام به سرمایه گذاری كنند.
اقتصام (1)1559**1558
۰ نفر