۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵
کد خبر: 81737277
T T
۰ نفر

عاملين قتل وكيل شيرازي دستگير شدند

۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵
کد خبر: 81737277
عاملين قتل وكيل شيرازي دستگير شدند

شيراز - ايرنا - عاملين يكي از قتل هاي پيچيده كه طي آن يك وكيل و شاهد حادثه در شيراز به قتل رسيده بودند دستگير و تحويل مقامات قضايي استان فارس شدند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي دادگستري استان فارس ، در شهريور ماه سال گذشته طي يك اقدام از پيش طراحي شده يك وكيل مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار گرفت كه طي اين اقدام فرد بي گناه ديگري كه شاهد ماجرا بود نيز به ضرب گلوله قاتلين جان خود را از دست داد.
رئيس كل دادگستري استان فارس در خصوص زواياي پنهان اين جنايت گفت: پس از وقوع اين جيانت قاتلين بدون برجاي گذاشتن هرگونه سرنخي متواري شدند.
علي القاصي با پيچيده خوانده اين پرونده تصريح كرد: با تلاش بازپرس ويژه قتل در دادسراي شيراز و اقدامات اطلاعاتي و با تلاش مأموران آگاهي شيراز ابتدا آمر جنايت دستگير و پس از آن فرد ضارب نيز توسط مأموران انتظامي بازداشت شد.
وي با تأكيد بر اينكه اين جنايت در نتيجه اختلافات شخصي به وقوع پيوسته است گفت: اين افراد پيش از اين نيز دو بار اقدام به سوء قصد به جان وكيل شيرازي كرده بودند كه اقدام آنان نافرجام مانده بود.
اين مقام مسئول قضايي با بيان اينكه آمر به قتل، فرد شروري را براي اين اقدام اجير كرده و با هماهنگي منزلي را جنب محل سكونت وكيل اجاره كرده بود تا نقشه شوم خود را عملي سازند گفت: نقشه از پيش طراحي شده قاتلين و از بين برداشتن شواهد و قرائن و همچنين مخفي كردن اسلحه اي كه به عنوان آلت جرم استفاده شده بود كار تحقيق را براي ما سخت كرد و باعث گرديد تا در روز جنايت آثار و سرنخ هايي از قاتلين بر جاي نماند كه همين امر باعث گرديد اقدامات ويژه اي با دستور مقام قضايي و مأموران آگاهي در دستور كار قرار گيرد كه پس از يك سال قاتل و آمر به قتل دستگير شدند.
بازپرس شعبه هشتم دادسراي عمومي و انقلاب شيراز نيز در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته در اين پرونده گفت: پس از مواجه حضوري قاتلين به بزه ارتكابي خود اعتراف كردند.
قاضي درخشان با اشاره به بازسازي صحنه جرم توسط قاتل گفت: تحقيقات اوليه در حال تكميل است و به زودي كيفرخواست متهمان صادر خواهد شد.
وي همچنين از كشف شدن اتومبيل سرقتي استفاده شده در صحنه جنايت خبر داد و افزود: اتومبيل طي مراحل قانوني به صاحب آن مسترد گرديد.
اين گزارش حاكي است با دستور ويژه رئيس كل دادگستري استان اين پرونده پس از صدور كيفرخواست در دادسراي شيراز در دادگاه كيفري يك استان و در وقت فوق العاده رسيدگي خواهد شد.
6113