۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81736885
T T
۰ نفر
رييس اتاق بازرگاني مازندران: رويكرد دولت، اعتماد به بخش خصوصي است

ساري- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مازندران گفت: رويكرد دولت يازدهم اعتقاد و اعتماد به بخش خصوصي است.

«عبدالله مهاجر» رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مازندران، پنجشنبه در نشست تجليل از خبرنگاران خبرگزاري هاي مازندران در ساري با تاكيد بر اينكه تاكنون اعتمادسازي صحيحي بين دولت تدبير و اميد و بخش خصوصي انجام شده است، افزود: اتاق بازرگاني به عنوان مهم ترين پارلمان بخش خصوصي كشور به سرمايه گذاران واقعي اهميت ويژه مي دهد.
وي با بيان اينكه خصوصي نماها در اين دوره از فعاليت دولت تدبير و اميد و اتاق بازرگاني مازندران جايگاهي ندارند، گفت: دوره كساني كه لباس بخش خصوصي را بر تن مي كردند و فقط به فكر منافع شخصي به زيان منافع ملي بودند، گذشته است.
مهاجر با تاكيد بر اينكه دولت شرايط و زمينه توسعه فعاليت بخش خصوصي را فراهم كرده است، به توسعه روابط استان مازندران با كشورهاي حاشيه درياي خزر طي 2 سال گذشته اشاره كرد و گفت: در اين مدت مازندران افزون بر پذيرايي از 19 هيات اقتصادي خارجي، هفت هيات به كشورهاي مختلف بويژه حاشيه درياي خزر فرستاده است.
رييس اتاق بازرگاني مازندران با بيان اينكه در دولت پيش مشكلات زيادي به بخش خصوصي وارد شد، افزود: امروز توافق هسته اي زمينه توسعه روابط را با كشورهاي مختلف دنيا به وجود آورده است و بايد از فرصت به دست آمده بهره لازم را ببريم.
وي ادامه داد: چنين شرايطي كه حجم زيادي از متقاضيان سرمايه گذاري به ايران بيايند، در نيم قرن گذشته در كشور بي سابقه بوده است.
مهاجر با اشاره به اينكه ظرفيت برخي كشورهاي اروپايي به اندازه ظرفيت كشاورزي، صنعت و معدن، گردشگري و خدمات فني و مهندسي مازندران نيست، گفت: امروز بخش خصوصي استان مازندران بايد از اين فرصت استفاده كند.
وي در عين حال از دولت تدبير و اميد خواست مشكل ارتباطات اقتصادي بخش خصوصي را با كشورهاي مختلف در حوزه گمرگات، حمل و نقل و بازگشت منابع مالي حل و فصل كند.
مهاجر با بيان اينكه اقتصاد كشورهاي پيشرفته با ورود بخش خصوصي توسعه يافته است، افزود: باور، حمايت، هدايت و نظارت بخش خصوصي در حوزه اقتصادي موجب رونق و شكوفايي اقتصادي مي شود.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مازندران نقش رسانه ها را در رونق اقتصادي و توسعه مهم ارزيابي كرد و گفت: رسانه ها مي توانند زمينه حضور بيشتر بخش خصوصي را در كشور فراهم كرده و مانع حضور و سوء استفاده فرصت طلبان از فرصت ايجاد شده، شوند.
وي از رسانه ها به عنوان حامي بخش خصوصي ياد كرد و افزود: البته رسانه بايد مراقب باشد ابزاري براي فرصت طلبان نشود.
او ادامه داد: رسانه به درستي مي تواند ضعف ها و قوت هاي اقتصادي يك منطقه را شناسايي و به طور واقعي منعكس كند و اتاق بازرگاني از اين رسانه ها پشتيباني مي كند.ك/3
6990/1654/1961
۰ نفر