دعوت معاون رییس جمهور آمریكا ازمردم برای تجمع درحمایت ازتوافق هسته ای

نیویورك-ایرنا- جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریكا در كنفرانس كمیته ملی دموكرات آمریكا، ضمن دعوت از مردم برای برگزاری تجمع در حمایت از توافقنامه اظهار داشت: درصورت رد توافقنامه، آمریكا برای دستیابی به توافقنامه بهتر در موضع ضعیف تری قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور آمریكا روز چهارشنبه در كنفرانس تلفنی كمیته ملی دموكرات آمریكا، از سیاستمداران و طرفداران حزب دموكرات خواست ، با تشكیل تجمعات و راهپیمایی حول محور توافقنامه بدست آمده بین ایران و1+5، حمایت خود را از این توافقنامه اعلام كنند.
وی در این كنفرانس تلفنی، ادعاهای مطرح شده جمهوری خواهان و مخالفان توافقنامه در مورد توافقنامه بهتر را حرف چرند خواند.
جو بایدن، در این كنفرانس خبری تلفنی، اظهار داشت، من شخصا در مورد این مذاكرات خوش بین نبودم، ولی در حال حاضر از توافقنامه بدست آمده به شدت حمایت می كنم.
وی افزود: توافقنامه خوبی است و خود توافقنامه گویای این حقیقت است.
معاون رییس جمهور آمریكا اظهار داشت، در پاسخ عده ای كه می گویند در صورت رد توافقنامه در موضع قوی تری برای توافق بهتری قرار خواهیم گرفت، باید گفت: با رد توافقنامه ما در موضع ضعیف تری قرار خواهیم گرفت و دستیابی به توافقنامه بهتر در موضع ضعیف تر، خلاف واقع است.
درادامه این كنفرانس خبری جو بایدن بصورت غیر علنی به پاسخگویی به سوالات اعضای كمیته در مورد توافقنامه ایران پرداخت.
كنگره آمریكا قرار است در تاریخ 17 سپتامبرماه سال میلادی جاری، تصمیم نهایی خود را در خصوص توافقنامه تاریخی بدست آمده میان ایران و شش كشور قدرت جهانی دیگر را به رای بگذارند.
اروپام.542**1566

سرخط اخبار جهان