ايجاد نشاط و استفاده از قابليت هاي داخلي از مهمترين سياست هاي دولت است

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي با اشاره به فضاي خوبي كه در عرصه بين المللي ايجاد شد، گفت: ايجاد اميد و نشاط اجتماعي و اميد به آينده و استفاده از قابليت هاي داخلي براي حل مشكلات از مهمترين سياست هاي دولت يازدهم است.

به گزارش روز چهارشنبه اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، وجه الله خدمتگزار ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر قاين افزود: با راهنمايي رهبر معظم انقلاب و تدابير دولت پايه هاي تحريم در هم شكست شد و ايران در مسير توسعه و رونق اقتصادي قرار گرفته است.
وي به موفقيت تيم ديپلماسي ايران در عرصه هسته اي اشاره كرد و ادامه داد: به بركت رهنمودهاي رهبري ، وحدت مردم و تدبير دولت يازدهم تيم ديپلماسي ايران توانست اقتدار خود را از طريق منطق و با زبان استدلال به همه ثابت كند.
وي وحدت را رمز رسيدن به موفقيت در تمامي عرصه ها خواند و تصريح كرد: تجربه انقلاب نشان داده هرجا كه انسجام عمومي تقويت شده باشد به توفيق هاي بسيار خوبي دست پيدا كرده ايم كه پيروزي انقلاب و دفاع مقدس نمونه بارز آن هستند.
وي با بيان اينكه با تلاش تيم مذاكره كننده هسته اي ، ايران از ذيل منشور فصل هفتم شوراي امنيت سازمان ملل متحد خارج شد ادامه داد: امروز تمامي قدرت هاي بزرگ دنيا به نقش پر رنگ ايران در معادلات منطقه اي و بين المللي واقف شده و به آن اعتراف كرده اند.
وي اتصال خراسان جنوبي به راه آهن سراسري را يكي از مهمترين مطالبات مردمي در استان ذكر كرد و گفت: با توجه به اخذ رديف اعتباري مستقل براي اجراي اين پروژه مهم ، اميد است مسئولين امر به گونه اي برنامه ريزي كنند تا بتوان اين پروژه را از طريق سرمايه گذاري خارجي (فاينانس) به انجام رساند.
وي ادامه داد: با پيگيرهايي كه انجام شده اميد است در آينده اي نزديك اين پروژه به گونه اي كه داراي نمود اجتماعي مناسبي باشد وارد عمليات اجرايي شود.
وي به توفيق دولت در موضوع اقتصادي اشاره كرد و ادامه داد: دولت توانست در يك سال گذشته نرخ تورم را از 45 درصد به زير 15 درصد برساند كه موفقيتي بزرگ است.
وي ادامه داد: از محل اعتبارات تملك دارايي ها و سرمايه اي استان در سال جاري 700 ميليارد ريال اعتبار براي شهرستان قاينات در نظر گرفته شد اين در حاليست كه از ساير منابع اعتباري نيز مبالغي به اين شهرستان اختصاص خواهد يافت.
وي با بيان اينكه در سال جاري 120 ميليارد ريال پروژه در سطح دهياري هاي استان مورد بهره برداري قرار گرفته است، گفت: در هفته دولت امسال بيش از 700 پروژه با اعتباري افزون بر 212 ميليارد تومان در استان به بهره برداري مي رسد.
در سفر استاندار خراسان جنوبي به قاينات با صرف 513 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار طرح آبرساني به روستاهاي 'وزق'، جنت آباد و جلگه سده، يك واحد آموزشي 12كلاسه، استخر شنا و يك واحد توليد خوراك دام در شهرك صنعتي به بهره برداري رسيد.
همچنين در سومين روز از هفته دولت با حضور خدمتگزار عمليات اجرايي گاز رساني به شهر 'اسفدن' نيز آغاز شد. ك1
2047/